در حال بارگذاری ...
مریم کاظمی اعلام کرد:

اجرای عمومی نمایش‌های جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک

مریم کاظمی کارگردان تئاتر و مدیر جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک از اجرای عمومی آثار این جشنواره در دی‌ماه خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، این کارگردان و بازیگر تئاتر با اعلام این خبر گفت: تابستان امسال جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک با حضور هفت نمایش برگزار شد که به دلیل وضعیت قرمز اپیدمی کرونا تصمیم گرفتیم کار جشنواره و برگزاری بخش‌هایی از برنامه آن را تا شرایط بهتر متوقف کنیم. خوشبختانه به نظر می‌رسد از مرحله خطرناک این بیماری همه‌گیر عبور کرده‌ایم بنابراین نمایش‌های جشنواره در قالب اجرای عمومی و به‌صورت محدود روی صحنه می‌روند.

مریم کاظمی با بیان این‌که در زمان برپایی جشنواره امکان حضور تماشاگران و علاقه‌مندان تئاتر کودک و نوجوان در سالن اجرا وجود نداشت، اجرای عمومی را فرصتی دوباره برای دیده شدن تلاش و زحمت هنرمندان کودک و نوجوان و رویارویی با تماشاگر عنوان کرد که یکی از اهداف جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک بوده است.

این نویسنده و طراح تئاتر درباره نمایشنامه‌خوانی متون جشنواره نیز تصریح کرد: کتاب نمایشنامه‌ها توسط نشر گیسا چاپ شده‌اند که در دی‌ماه رونمایی خواهند شد. از آنجا که نمایشنامه‌خوانی یک شیوه شناخته‌شده برای معرفی اثر نمایشی است و می‌تواند جنبه آموزشی در جهت خوانش درست متن برای هنرجویان کودک و نوجوان داشته باشد، رونمایی هر کتاب با اجرای نمایشنامه‌خوانی آن اثر نیز همراه می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه طبق تعریف کلاس‌های آموزشی ویژه آماده‌سازی نمایش‌های پنجمک، برای نمایشنامه‌خوانی و اجرای عمومی تمرین می‌کنیم.

کاظمی به سؤال مربوط به سالن اجرای عمومی نمایش‌ها پاسخ داد: طبق توافقات به‌عمل‌آمده با پردیس تئاتر تهران و ایران مال، امیدوارم بتوانیم دی و بهمن، نمایش‌ها را در این دو مجموعه تئاتری و سینمایی روی صحنه ببریم.

گفتنی است نخستین جشنواره آموزشی تئاتر پنجمک با هفت نمایش "پیتر پن "،"شاهزاده و گدا "،"هانسل و گرتل "، "پوستین زرین "، "بابا لنگ‌دراز "، "آرش کمانگیر " و "پری دریایی " از 7 تا 17 مرداد 1400 برگزار شد. کارگردانی و نویسندگی هر هفت اثر توسط مریم کاظمی انجام شده و بیش از 30 تن از اعضا گروه تئاتر مستقل در بخش‌های مختلف تیم کارگردانی، مربیگری، طراحی، تبلیغات و روابط عمومی، بازیگری و امور فنی، موسیقی و... حضور داشتند.




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظرات کاربران