در حال بارگذاری ...
علیرضا فرهنگ هنرمند تئاتر بروجن:

آثار طنز با محتوای انگیزشی و امید آور از نیازهای اصلی جامعه امروز است

علیرضا فرهنگ کارگردان نمایش «روز پر کار یک گورکن» گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و تاثیر مخرب بیماری کرونا بر زندگی مردم آثار طنز با محتوای انگیزشی و امید آور از نیازهای اصلی جامعه بشری امروز است.

به گزارش ایران تئاتر، علیرضا فرهنگ از هنرمندان تئاتر بروجن در گفت و گو با تئاتر چهارمحال و بختیاری افزود: توجه بیش تر و شایسته تر به گونه  نمایش های طنزو لزوم داوری های عادلانه ، پرهیز از از جانب گرایی و در نظر گرفتن حداقل بودجه برای تولید اثر نمایشی با توجه به شرایط اقتصادی از درخواست ها و  دغدغه اصلی هنرمندان بوده است.

فرهنگ اظهار داشت: مردم شهرستان بروجن همیشه دوستار فرهنگ و هنر بوده اند و هنر از دیر باز در سبد کالای آنها بوده است اما در این دو سال با توجه به وجود بیماری کرونا و لزوم فاصله گذاری های اجتماعی نمایش ها از اقبال زیادی برای جذب مخاطب برخوردار نیستند امیدوارم با بازگشت به شرایط عادی و سلامت شاهد حضور پرشور دوباره مردم در این نمایش ها همچون گذشته باشیم.

فرهنگ درباره  نمایش«روز پر کار یک گورکن» گفت: این نمایش برگرفته از داستان کوتاه «روز باشکوه» اثر «سوسانا رو تونیان» است و سعی شده با درون مایه ای طنز و به زبان ساده مفهوم نمایش را به مخاطب القا کند.

وی درباره دلیل اجرای این اثر در اکنون افزود:  ما در عصری زندگی می کنیم که متاسفانه بشر به دنبال زیاده خواهی و اسیر در چنگ نیازهای دنیوی است، چیزی که باعث شده مقام بالای انسانیت رفته رفته از ذات پاک خود فاصله گرفته و به سمت غریزه های حیوانی و خوی چپاولگری سوق پیدا کند فکر میکنم نمایشم نقد دنیای امروز است.

فرهنگ معتقد است تئاتر با زبانی ساده به صورت زنده و کاملا ملموس مشکلات اجتماعی جامعه‌ های جاه طلب امروز را به ا جرا می‌گذارد و اکنون بهترین رسانه برای انتقال فکر و اندیشه به مخاطب است.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، نمایش « روز پر کار یک گورکن » به نویسندگی میترا احمدی و کارگردانی علیرضا فرهنگ از ۲۲ تا پایان آذر ماه در پلاتوی نمایش فرهنگ سرای بروجن به روی صحنه رفت.




نظرات کاربران