در حال بارگذاری ...
داور جشنواره تئاتر استانی اردبیل:

تئاتر با مخاطب زنده است

علی فتوحی از اعضای عضو هیئت داوران جشنواره تئاتر استانی اردبیل، گفت: تئاتر با مخاطب زنده است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل؛ علی فتوحی، یکی از داوران جشنواره تئاتر استانی اردبیل با اشاره به استقبال گروه های نمایشی از دوره بیست و نهم جشنواره تئاتر استانی اردبیل، با اشاره به ویژگی های این دوره از جشنواره، گفت: قاعدتا" هر جشنواره ای نقاط ضعف و نقاط مثبتی دارد. جشنواره امسال استان اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. وی با بیان اینکه جای خالی بزرگان تئاتر استان اردبیل از نقاط ضعف جشنواره امسال  استان اردبیل است، افزود: البته این عدم حضور بزرگان تئاتر در روی صحنه بود. بزرگان تئاتر اردبیل به عنوان همراه و عضو ستاد اجرایی در کنار دوستان و هنرمندان جوان حضور داشتند.

این کارشناس تئاتر،نقطه قوت جشنواره را حضور پرشور جوانان اعلام کرد و با بیان اینکه تکیه بر متون بومی و استفاده از فرهنگ بومی منطقه در تولید آثار شاید از مواردی باشد که باید بیشتر مورد تامل قرار گیرد،اظهار داشت:ایجاد بستر مناسب برای حضور حداکثری فعالان این عرصه و تعامل بین هنرمندان یک ضرورت است که نیاز به حمایت و سرمایه گذاری طولانی مدت دارد.

وی آموزش مستمر و مداوم و ارتباط با استانهای همجوار و تبادل دانش و اطلاعات را در ارتقای تئاتر استان اردبیل و رونق بخشی به فعالیت‌های تئاتری گروه‌های نمایشی شهرستان‌ها موثر دانست و گفت:باید یادمان باشد ما وارثان این هنر کهن هستیم و بعد از ما هم این هنر توسط هنرمندان دیگر حفظ و نشر داده خواهد شد پس چه بهتر که در پرورش نیروهای جدید از هر نظر دقت بیشتری داشته باشیم.

علی فتوحی با بیان اینکه شاید چیزی که جشنواره امسال بنده را به عنوان مخاطب آزار می‌داد،عدم اهمیت دادن به پوستر و بروشور نمایش ها بود،افزود:بروشور شناسنامه یک نمایش است و نیاز هست گروه‌های نمایشی در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اردبیل یکی از قطب‌های مهم تئاتر ایران است که با حمایت مخاطبان تئاتر قطعا این مهم پایدار و ماندگار‌تر خواهد شد،تصریح کرد:تئاتر با مخاطب زنده است. امیدواریم در طول اجراهای عمومی تماشاگران به مانند ایام جشنواره برای حمایت از این هنر وارد عمل بشوند و با تهیه بلیط و حضور حداکثری باعث دلگرمی هنرمندان این عرصه شوند.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران