در حال بارگذاری ...
گفت و گو با حسین وکیلی کارگردان نمایش «آنا بر می گرده؟»

روایت تلخ خانه نشینی اهالی تئاتر !

حسین وکیلی کارگردان «نمایش آنا بر می گرده؟» گفت: با ارائه آنلاین تئاتر به مخاطب، زیاد موافق نیستم چرا که نفس خانواده تئاتر به حضور زنده و پرشور تماشاگر در سالن نمایش گرم است. «مستمع، صاحب سخن را بر سر ذوق آورد». وجود تماشاگر در سالن باعث بالاتر رفتن کیفیت اثر نیز خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر حسین وکیلی در گفت و گو با حبرنگار ایران تئاتر در چهارمحال و بختیاری افزود: نمایش «آنا  بر می گرده؟» درد قسمتی از جامعه هنری است که کار تئاتر می کنند  این نمایش روایتگر خانواده تئاتر در اوضاع کرونا است خانواده ای که به مدت طولانی خانه نشین شدند و کمترین حمایتی از طرف مسولین مربوطه شدند.

وکیلی بزرگترین چالش خود در اجرای این اثر را نبود امکانات از قبیل نور،سالن و... دانست و گفت:ما مثل همیشه با عشق و علاقه­ خودمان کار کرده و پیش می ­رویم ، سختی­ های کار را هم به جان خریداریم. اما من خود را جزء خانواده­ تئاتر می‌بینم و از پیکره­ تئاتر جدانشدنی هستم؛ بالطبع بهترین رسانه‌ای که می‌توانم حرف خود را به مخاطب منتقل کنم هنرم است و هنرم همان تئاتر است.

این کارگردان جوان درباره خواسته‌اش از مسئولین فرهنگ و هنر استان اظهار داشت:سعی شود بستری مناسب برای فعالیت خانواده مظلوم و صبور هنر تئاتر فراهم شود. بخصوص افراد فعال در این زمینه که گاهی بخاطر تحمل بیش از حد ناملایمات،دلزده از کار می‌شوند اما فقط ذات هنری شان باعث ادامه فعالیت‌ها می‌شود. نکته مثبتی که دوست دارم به آن اشاره کنم و چند وقتی است در استان ما پر رنگ شده،یاری از سمت پیش کسوت‌ها به امثال حسین وکیلی‌های جوان و تازه کار است.

وکیلی درباره هدفش از اجرای این نمایش گفت:بخاطر شیوع بیماری کرونا بسیاری از هنرمندان خانواده تئاتر اعم از فعالین روی صحنه یا عوامل تئاتر،خانه نشین شدند. همین موضوع مرا وادار کرد تا به مردم یادآور شوم که این وضعیت تلخ هنرمندان وابسته به تئاتر را ببینند و دریابند که چگونه به واسطه این ویروس منحوس به زندگی و هنرشان لطمه‌های معنوی و مادی وارد شده است. جدای از این ، وقفه هایی که به دلیل تعطیلی فراگیر،باز هم به پیکره تئاتر ضربه زد،فراوان بودند؛ زیرا اولین مکانی که تعطیل شد سالن‌های تئاتر و آخرین جایی هم که باز شد سالن‌های تئاتر بود. امید که این چرخه تکرار شونده نباشد.

وی درباره استقبال مخاطبان شهر بروجن از نمایش «آنا بر می‌گرده؟»گفت:مردم شهر بروجن بسیار فهیم و هنردوست هستند و پیشینه خوبی در استقبال از هنر تئاتر دارند. زیرا می‌دانند که هنرمندان تئاتر دیارشان هم با وجود پیش کسوتان نازنین و هم جوانان علاقه مند،در زمینه مقام آوری در جشنواره‌های ملی،فعال هستند. استقبال مخاطبان از اجرای نمایش بسیار خوب بود و مطمعنا اگر مسئولین با هنرمندان همراهی بیشتری داشته باشند و اجرا‌های تئاتر به صورت مستمر در شهر برگزار شود مردم شهرستان بروجن از اجرای نمایش‌ها استقبال بیشتری خواهند داشت.

نمایش «آنا بر می‌گرده؟» به نویسندگی مهرداد کردیان بروجنی و کارگردانی مشترک کردیان و حسین وکیلی در دی ماه ۱۴۰۰ در فرهنگ سرای بروجن به روی صحنه رفته است.




مطالب مرتبط

به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود
به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود

«اسب قاتلین»، اثر نمایشی گروه تئاتر اردی‌بهشت شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی به مدت یک هفته با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران خواهد بود.

|

گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد
گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد

امیر خواجه میرکی‌پور، بازیگر و مدیر اجرایی نمایش «اسب قاتلین» درباره این اثر می‌گوید «اسب قاتلین» برای تماشاگرانش احترام خاصی قائل است. تک تک میزانسن‌ها، بازی‌ها و دیالوگ‌ها مهندسی شده و بیش از اینکه به گیشه فکر کند به احترام تماشاگر تولید شده است.

|

گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است
گفت‌وگو با هنرمندی سرشناس که در شهر خود ماند

رضا صابری: مرز بین تئاتر استانی و پایتخت، بلای جان هنرمندان است

رضا صابری، کارگردان و نویسنده پیشکسوت، با بیان اینکه مشکل نمایشنامه‌‌نویسی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها، به یک اپیدمی تبدیل شده است، مرزهای ایجاد شده بین تئاتر استان با تئاتر تهران را بلای جان فعالان این عرصه دانست و از لزوم حذف آن گفت.

|

نظرات کاربران