در حال بارگذاری ...
آغاز مرحله انتخاب آثار بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

مشهدی‌عباس: فرصت برگزاری کیفی جشنواره مهیاست

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از مشارکت خوب فعالان تئاتر کودک و نوجوان کشور و ارسال ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد نمایشی خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، امیر مشهدی عباس با اعلام این خبر، گفت: استقبال هنرمندان از بخش‌های مختلف جشنواره بیست و هفتم قابل توجه بوده و همین کمیت آثار رسیده به دبیرخانه، فرصت برگزاری جشنواره‌ای کیفی‌تر را در این دوره برای ما فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به بخش تئاتر خردسالان جشنواره همدان گفت: ۲۵ اثر از سراسر کشور برای حضور در این بخش به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ارسال شده است. این بخش با رویکرد تاثیر نمایش در آموزش و برای گروه سنی زیر ۶ سال برگزار می‌شود.

مشهدی عباس درباره بخش تئاتر کودک این دوره از جشنواره گفت: ۷۳ هنرمند، با آثار مختلفی از سراسر ایران، برای حضور در بخش تئاتر کودک جشنواره بیست و هفتم مشارکت کردند. آثار این بخش شامل نمایش‌های ایرانی ویژه کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال است.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ضمن اشاره به آثار بخش تئاتر نوجوانان، افزود: در این بخش ۶۶ اثر به دبیرخانه رسید که نمایش‌های ایرانی این بخش نیز برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است. ضمن آنکه برخلاف دوره‌های گذشته و به دلیل شیوع بیماری کرونا، شرط اجرای عمومی آثار بخش کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره حذف شده است.

مشهدی عباس افزود: در بخش تئاتر خیابانی نیز، بالغ بر ۴۹ اثر از استان‌های مختلف برای شرکت در این رویداد، به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رسیده است. در این بخش، ایجاد فضا برای ارائه آثار خلاقانه، با در نظر گرفتن اولویت‌های موضوعی جشنواره و مباحث مرتبط با کودکان و نوجوانان، از جمله ویژگی‌های مورد توجه است.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به بخش‌های جدید این دوره از جشنواره تئاتر همدان، افزود: گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان کشور در شاخه‌های مختلفی به تولید اثر می‌پردازند؛ اما تمام این شاخه‌های مختلف پیش از این در جشنواره دیده نمی‌شدند. بر همین اساس در دوره بیست و هفتم بخش مجزایی برای تولیدات نمایشی آئینی و سنتی در نظر گرفتیم که ۳۶ اثر نیز از استان‌های مختلف برای حضور در این بخش به جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: تولیدات نمایشی کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص نیز از بخش‌های جدید جشنواره بیست و هفتم است که با عنوان، تئاتر فراگیر، مورد استقبال گروه‌های نمایشی قرار گرفت و ۱۰ اثر نیز برای حضور در این بخش به جشنواره رسیده است.

امیر مشهدی عباس در پایان با اشاره به بخش، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان (زیر ۱۸ سال)، گفت: این بخش از جشنواره هم با استقبال هنرمندان سراسر کشور روبرو شده و ۳۶ اثر برای رقابت در این بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. ضمن اینکه در بخش در نمایشنامه‌نویسی نیز ۱۰۵ اثر به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رسیده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در اسفند ماه سال جاری؛ با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود
امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان از شکل‌گیری «تشکل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی» در ایران خبر داد.  

|

با همراهی مسئولان استانی و مدیران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 

نمایش‌های جشنواره اردکان برای عموم مردم رایگان شد
با همراهی مسئولان استانی و مدیران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 

نمایش‌های جشنواره اردکان برای عموم مردم رایگان شد

مخاطبان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، می‌توانند از امروز (سوم اسفند)، به صورت رایگان به تماشای نمایش‌های این جشنواره بنشینند.

|

آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند
آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

هنرمندان و عروسک‌ها، شادی را به اردکان آوردند

با شادپیمایی عروسک‌ها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان (استان یزد) نواخته شد.

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

حضور کانون با 12 اثر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سعید زین‌العابدینی، معاون مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حضور دوازده نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در بخش‌های مختلف بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد خبر داد.

|

نظرات کاربران