در حال بارگذاری ...
به دلیل عوارض ناشی از کرونا

چهره‌پرداز پیشکسوت تئاتر درگذشت

شهریار تیمور‌پور از طراحان پیشکسوت چهره‌پردازی تئاتر ایران و یکی از همکاران سابق واحد گریم تئاتر شهر عصر روز سه‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایران تئاتر، این هنرمند پیشکسوت طی ماه‌های گذشته به دلیل عوارض ناشی از بیماری کووید ۱۹ مدت‌های زیادی تحت نظر تیم پزشکی بوده و بارها از ناحیه ریه دچار نارسایی و اختلال شده بود.

شهریار تیمورپور متولد 1335 بیرجند بود و دوران کودکی خود را در این شهر و نیز مشهد گذرانده بود و در جوانی برای فعالیت در فضای حرفه‌ای به تهران آمده بود. این هنرمند پس از طی دوران مقدماتی تحصیلی وارد دانشکده هنرهای زیبای تهران شده و مدرک کارشناسی نقاشی خود را دریافت کرد. او که در کالج جورجیای آتلانتا هم به آموختن نقاشی پرداخته بود، همچنین در زمینه‌های مختلف هنرهای نمایشی از جمله نویسندگی، کارگردانی و بازیگری هم استعداد خود را آزموده بود و در این عرصه‌ها حضور فعالی داشت. زنده‌یاد تیمورپور از اعضای قدیمی انجمن چهره‌پردازان خانه تئاتر هم بود و طی این سال‌ها علاوه بر حضور در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج به‌عنوان گریمور در بسیاری از حوزه‌های مختلف تلویزیون و سینما و تئاتر حضور فعالی داشت.

او در گفت‌وگویی که پیشتر با ایران تئاتر انجام داد، گفته است بعد از نزدیک سه دهه فعالیت در این عرصه حالا به بازنشستگی و پرداختن به علاقه‌مندی‌های شخصی‌تر خود می‌اندیشد.

یکی از اولین تجربه‌های کاری مرحوم تیمورپور در تئاتر شهر مربوط به گریم نمایش «بلیت تئاتر» است که زنده‌یاد خسرو شکیبایی در آن بازی داشت. او طراحی پوستر نمایش‌های «مضحکه توراندخت» زنده‌یاد رضا کرم‌رضایی و «سوگ سیاوش» سیاوش طهمورث را هم در کارنامه کاری خود دارد.

ایران تئاتر درگذشت این هنرمند باسابقه را به خانواده و همکاران او و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید و برای آن زنده‌یاد طلب رحمت الهی، مغفرت و آرامش می‌کند.




نظرات کاربران