در حال بارگذاری ...

پیام دکتر محمود احمدی‏نژاد به جشنواره تئاترفجر

حمد و سپاس خداوند بزرگ را که در سی‏امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‏المللی تئاترفجر هستیم. تئاتر از جمله هنرهایی است که می‏تواند قویترین و مستقیم‏ترین ارتباط بصری و کلامی را هم در حوزه احساسی و قلب و هم در حوزه عقل و منطق با مخاطب برقرار کند، تا آنجا که مخاطب خود را شاهد تمام عیار واقعه و حتی عنصری از عناصر واقعه تلقی کند. رسایی تئاتر نسبت به هنرهای دیگر که هر کدام در ذات خود امتیازات برجسته و منحصر به فردی دارند ممتاز است. تئاتر می‏تواند مفاهیم و معانی فاخر را با فصاحت بیشتری به مخاطب منتقل نماید. تئاتر در ارتقاء روح و نفس انسانی و در دفاع از ارزش‏های متعلق به انسان، جایگاه رفیعی دارد. اگر بر این باور باشیم که همه باید گامی به جلو برداریم، گامی که بشریت را از تاریکی و بی‏عدالتی و ظلم دور کند و به نور و عدالت و کمال نزدیک نماید، آن‏وقت می‏توان بهتر به ارزیابی نقش این هنر نفیس پرداخت.

دکتر محمود احمدی‏نژاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره بین‏المللی تئاترفجر، پیام داد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط‏عمومی مرکز هنرهای نمایشی، متن کامل این پیام بدین شرح است:

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصروا جعلنا من خیرا نصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
حمد و سپاس خداوند بزرگ را که در سی‏امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‏المللی تئاترفجر هستیم.
تئاتر از جمله هنرهایی است که می‏تواند قویترین و مستقیم‏ترین ارتباط بصری و کلامی را هم در حوزه احساسی و قلب و هم در حوزه عقل و منطق با مخاطب برقرار کند، تا آنجا که مخاطب خود را شاهد تمام عیار واقعه و حتی عنصری از عناصر واقعه تلقی کند. رسایی تئاتر نسبت به هنرهای دیگر که هر کدام در ذات خود امتیازات برجسته و منحصر به فردی دارند ممتاز است. تئاتر می‏تواند مفاهیم و معانی فاخر را با فصاحت بیشتری به مخاطب منتقل نماید. تئاتر در ارتقاء روح و نفس انسانی و در دفاع از ارزش‏های متعلق به انسان، جایگاه رفیعی دارد.
اگر بر این باور باشیم که همه باید گامی به جلو برداریم، گامی که بشریت را از تاریکی و بی‏عدالتی و ظلم دور کند و به نور و عدالت و کمال نزدیک نماید، آن‏وقت می‏توان بهتر به ارزیابی نقش این هنر نفیس پرداخت.
در هنگامه‏ای که بیدادگری و ظلم و اشغالگری شیوع دارد و صاحبان زر و زور به هنر نحو ممکن مانع بروز و کشف حقیقت می‏شوند، با سوء استفاده از علم و فنآوری، تاریکی، جهل، غفلت و هواپرستی را تبلیغ و منتشر می‏کنند و کرامت و عواطف انسانی زیر چرخ‏های سرمایه‏داری سرکوب می‏شود، حق‏پرستان، عدالت‏خواهان و ظلم‏ستیزان با همه توان خود در صحنه ظاهر می‏شوند و برای احیاء هویت و کرامت و انسانیت، نور حقیقت را که پر جاذبه و نافذ است در بهترین ظروف هنرمندانه ارائه می‏کنند.
در ایران بزرگ با آن سابقه تمدنی و با آن درجه از ارزش‏های فرهنگی، پاکی و نجابت و ایمان‏های سرشار، قطعاً تلاش‏های پیامبرگونه در انتشار حقیقت و مبارزه با زشتی‏ها و پلشتی‏ها جایگاه ویژه خود را دارد.
ما در سرزمینی زندگی می‏کنیم که مردم خویش ستمگری و استکبار را برنتابیدند و با انقلاب اسلامی تمام بنیان‏های ستمگری را فرو ریختند. انقلابی که عاطفه، برادری، عشق، همبستگی، همکاری، ایثار، فداکاری و شهادت از عناصر اصلی آن است. مردم ما از چنان فرهنگی برخوردار هستند که در دو دهه قبل برای دفاع از عزت خود بیش از 200 هزار سرو سرافراز را تقدیم کردند و امروز نیز پرچمدار عدالت‏خواهی، دفاع از کرامت و عزت انسانی و مبارزه با ستمگران در جهان هستند.
از این‏روست که هنرمندان اصیل این دیار با صدای بلند فریاد می‏زنند که هنر را به پاکی ساحت ملت بزرگمان منزه و قدسی می‏دانند. صدها سال است که در این سرزمین آئین نمایش، گوشه‏هایی از عواطف عمیق یک ملت بزرگ را نسبت به پاکی‏ها و مظلومیت‏ها به تصویر می‏کشد.
از آنجا که توانمندی‏ها و خلاقیت‏های هنرمندان این هنر نفیس درون‏زا و برآمده از عمق فرهنگ و تاریخ است در عرصه‏های گوناگون ظاهر می‏شود و نقش خود را ایفا می‏نماید، دور از انتظار نخواهد بود که با تلاش فداکارانه اساتید، هنرمندان و دانشجویان و نوآوری‏ها و خلاقیت‏های مستمر، این هنر نقش بی نظیر خود را نه فقط در ایران بلکه در سراسر گیتی به نحو ممتازی در خدمت به تعالی جامعه بشری ایفا نماید.
تلاش خستگی‏ناپذیر هنرمندان سخت‏کوش هنرهای نمایشی و تئاتر کشورمان همپا با آرمان‏ها و اهداف والای ملت بزرگ شایسته تقدیر است. چشم‏های مشتاق و حقیقت‏جو در سراسر جهان همچنان منتظر استقبال از آثار فاخر شماست.
برپایی این جشنواره را ارج می‏نهم و از همه هنرمندان و عرضه‏کنندگان آثار و برگزارکنندگان آن تشکر می کنم.