در حال بارگذاری ...
با حضور مدیران فرهنگی و هنرمندان:

پوستر و نشان جشنواره ملی سردار عشق در شیراز برونمایی شد

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت،استان فارس در تدارک برپایی جشنواره تئاتر «سردار عشق» قرار گرفت و از پیشکوست تئاتر دفاع مقدس فارس، عبدالحمید زارع و بهنام چاره‌ای، طراح پوستر جشنواره و نشان ملی سردار عشق تکریم شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس  در مراسم رونمایی از پوستر و نشان جشنواره ملی سردار عشق گفت: نباید به یک نوبت برگزاری جشنواره نمایش «سردار عشق» اکتفا کنیم و باید شرایط لازم را برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در شیراز فراهم کنیم.

بهروز مرامی دوشنبه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی نمایش «سردار عشق» اظهار کرد: موارد مشابه این جشنواره را در برخی استان‌ها شاهد هستیم اما امیدواریم با توجه به پتانسیل و توانمندی شهر شیراز و پشتوانه و پیشینه ای که این شهر در برگزاری رویدادهای بزرگ دارد شاهد تحولی در برگزاری این جشنواره باشیم تا این جشنواره بتواند شکل دائمی به خود بگیرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: نباید به یک نوبت برگزاری این جشنواره اکتفا کنیم و می بایست اقدام به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در شیراز کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: شهید سلیمانی را از بازخوردهایی که از سایر کشورها به ما رسید بیشتر شناختیم.رسانه ها در کشورهای مختلف همواره از شهید سلیمانی به احترام یاد می‌کنند و این موضوع نشانگر آن است که فقط به کشور ایران تعلق ندارد و فراتر از مرزها است.

هویت امروز ایران اسلامی به سردار سلیمانی گره خورده است

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: برای پی بردن به اینکه چرا ما تصمیم گرفتیم از ابزار هنر برای انتقال هویت شهید بزرگوار سلیمانی این بزرگمرد تاریخ سرزمین کهن و اهورایی به نسل‌های آینده از ابزار هنر بهره بگیریم باید برگردیم به روزی که خبر شهادت سلیمانی به دست ما رسید.

مصطفی مشفقیان ادامه داد: اتفاق مشترکی که در آن صبح جمعه افتاد این بود که قطره اشکی بر گونه همه ما جاری شد و آن لحظه مهم نبود که چه کسی چپ یا راست است یا چه کسی همراه است یا چه کسی همراه نیست. شهید سلیمانی توانسته بود کاری کند که در فراقش همه گریه کنند و این بزرگترین دستاوردی بود که حاج قاسم برای ما به جا گذاشت.

او اضافه کرد: هویت امروز ایران اسلامی به عنوان محور مقاومت در منطقه به هویت این شهید بزرگوار گره خورده است. اما متأسفانه حافظه تاریخی ما ضعیف است و اگر ابزار هنر را به کار نگیریم شاید نسل آینده ما متوجه نشوند در مورد چه کسی صحبت می کنیم.

معاون شهردار شیراز ابراز کرد: جای بسی خوشحالی است که این رویداد هنری مورد استقبال هنرمندان واقع شده است‌و امیدواریم این سرآغازی برای برگزاری اثرگذار این جشنواره در امسال و سالهای آینده باشد و این جشنواره بتواند مفهوم را به نسل‌های آینده منتقل کند.

برای بالفعل کردن ظرفیت بالقوه هنرمندان فارس تلاش بیشتری شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز در این مراسم اظهار کرد: جای سوال دارد که دو سال پس از شهادت سردار سلیمانی در حوزه ای که می توانستیم اقدامات فرهنگی و موثرتری به منظور تولیدات آثار فرهنگی در رابطه با شناخت این شهید انجام دهیم چه کارهایی صورت گرفت.

مجید میکائیلی ادامه داد: البته در طول این مدت اقدامات ارزشمندی انجام شد اما می طلبد که توسط مدیران دلسوزی که در رأس مدیرت های فرهنگی و هنری قرار گرفتند اقدامات ارزشمندتری در این زمینه انجام شود.

او اضافه کرد: ما به سهم خود این آمادگی را داریم که با ایجاد همکاری و تعامل با دیگر دستگاه ها اقداماتی برای تعالی جامعه هنری انجام دهیم.

میکائیلی بیان کرد: ای کاش تلاش بیشتری برای بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه استان فارس انجام شود تا هنرمندان تولیدات به روزتری را با حمایت متولیان فرهنگی استان داشته باشند.

برنامه برپایی جشنواره 

رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس هم گفت: نخستین جشنواره تئاتر سردار عشق در چهار گرایش (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی- محیطی، رادیو تئاتر و نمایشنامه خوانی) و در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی از چهارم تا نهم بهمن ماه در سراسر استان فارس با رویکرد ترویج فرهنگ شهادت و ارج نهادن به مقام والای شهادت اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد:بخش خیابانی این جشنواره در جنوب استان فارس به مرکزیت شهرستان نی ریز، بخش صحنه ای در آباده و بخش نمایش نامه خوانی در داراب برگزار خواهد شد.

وامق اضافه کرد: آیین اختتامیه دهم بهمن ماه در سالن تالار حافظ شیراز با حضور گروه‌های شرکت کننده از سراسر ایران برگزار می شود.

نخستین جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق، با هدف بزرگداشت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدا به مرکزیت کلان شهر شیراز و برگزاری همزمان در شهرستان‌هایی که قطب‌های اصلی هنر تئاتر و نمایش استان فارس هستند برگزار شده است.

 در این نشست خبری با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اهالی رسانه و از پیشکوست تئاتر دفاع مقدس فارس، عبدالحمید زارع و بهنام چاره‌ای، طراح پوستر جشنواره و نشان ملی سردار عشق نیز تکریم شد.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران