در حال بارگذاری ...
دوازدهمین تولید تئاتر ‌مستقل ‌تهران روی صحنه می‌رود

شکسپیر با «توفان» در راه ایرانشهر

«توفان» (The Tempest) آخرین نمایشنامه ویلیام شکسپیر با طراحی و کارگردانی مصطفا کوشکی و بازی‌نویسی باقر سروش، تازه‌ترین تولید تئاتر مستقل‌ تهران به‌زودی در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر ‌روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، مصطفا کوشکی در یک دهه گذشته چندین نمایش از آثار کمتر اجرا شده ویلیام شکسپیر را در ایران به صحنه برده است که در این میان «رویای یک شب نیمه تابستان» با بیش از ۳۰۰ اجرا به یکی از پرتماشاگرترین نمایش‌ها در ایران تبدیل شده و در چند فستیوال مطرح آثار شکسپیر در اروپا و آسیا شرکت داشته است.

گفتنی است نمایش «توفان» برای اولین بار به صورت حرفه‌ای و با حضور گروهی از بازیگران حرفه‌ای تئاتر در ایران روی صحنه خواهد رفت.

حسن جودکی و محمدصادق زرجویان به ترتیب در مقام مدیر تولید و طراح گرافیک با نمایش «توفان» همکاری می‌کنند.

فهرست بازیگران و دیگر عوامل نمایش و تاریخ پیش‌فروش بلیت به‌زودی اعلام خواهد شد.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن

علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن به‌مثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نظرات کاربران