در حال بارگذاری ...
بهروز غریب‌پور:

ادامه حیات جشنواره به نفع خانواده تئاتر است

بهروز غریب‌پور ادامه حیات جشنواره تئاتر فجر را به نفع خانواده تئاتر می‌داند و می‌گوید اگر خبر می‌رسید که جشنواره، به دلایل متعدد، امسال برگزار نخواهد شد بسیار قابل تامل و تاسف بود.

به گزارش ایران تئاتر بهروز غریب‌پور، نویسنده و کارگردان تئاتر و موسس و سرپرست اپرای عروسکی مکتب آران با ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره با وجود تغییر مدیران و شرایط تئاتر به ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، می‌‌گوید: «ما نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم که مدیران چه تصمیمی برای آینده جشنواره‌ها در ذهن دارند و اساسا نگاه‌شان به جشنواره‌های پیش رو چگونه است اما نکته مهم این است که روال چندین ساله موجود در خصوص تئاتر که جشنواره‌ای برای آن برگزار شود در حال ادامه پیدا کردن است و این خود، خبری خوب است و نشان‌دهنده این که اتفاقات به روال قبل رخ خواهند داد.»

او با بیان این که «ما از این نظر اطمینان خاطر پیدا کرده‌ایم که این روال ادامه پیدا خواهد کرد، تماشاخانه‌ها کار خواهند کرد و جشنواره برگزار خواهد شد» می‌افزاید: «ان‌شاالله مدیران از این درک و دریافت برخوردار باشند که خانواده تئاتر چه در تهران و چه در دیگر استان‌ها به بلوغ رسیده است و تعامل با آن‌ها و اعمال سیاست‌های فرهنگی باید به گونه‌ای صورت بگیرد که اهالی تئاتر احساس آزادی نسبی کنند.»

این مدیر باسابقه و شناخته‌شده فرهنگی ادامه می‌دهد: «نکته مهم به نظرم این است که خانواده تئاتر امروز می‌داند که قرار نیست راه افراط را برای جلب نظر تماشاگران طی کند و این نکته در این سال‌ها کاملا بر او روشن شده است. تماشاگران نیز به نقطه‌ای رسیده‌اند که توقع نمایش‌های تند و رادیکال ندارند و خانواده تئاتر در عرضه کارها به نوعی تعادل نسبی دست یافته است.»

غریب‌پور با تاکید بر این که ادامه حیات جشنواره به نفع خانواده تئاتر است می‌گوید: «حال تصور کنیم خبر می‌رسید که جشنواره تئاتر فجر، به دلایل متعدد، امسال برگزار نخواهد شد، این خبر بسیار قابل تامل و تاسف بود و همین که این خبر هست که سازوکار جشنواره مجددا راه خواهد افتاد و سالن‌ها تحرکی پیدا می‌کنند مسرت‌بخش است آن هم در شرایطی که حقیقتا کرونا بنیه و توان جماعت اهل تئاتر را بسیار ضعیف کرده است. تئاتری‌ها اگر کارهای دیگری در دوران کرونا انجام نمی‌دادند قطعا دچار خسرانی بزرگ می‌شدیم و هر دقیقه می‌شنیدیم که یا مهاجرت کرده‌اند و یا مشکلات دیگری داشتند و فضای یاس می‌توانست ما را با چنین اخباری مواجه کند. خوشبختانه این فضای کرونایی که در همه دنیا پیامدهایی داشت به تدریج رو به پایان است و روشن شدن چراغ جشنواره نویدبخش این است که تئاترها در سال پیش رو دوباره فعالیت خود را آغاز می‌کنند.» 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران