در حال بارگذاری ...
کارگردان معرفی شده از خراسان شمالی در گفت و گو با ایران تئاتر:(17)

تماشاگران اعتبار هنرمند در تئاتر هستند
آشنایی با فرهنگ غنی کل کشور در مهمترین جشنواره سال

سید امیرحسین جان نثار می گوید: در مسیر بی مقصد هنر، از راهی که انتخاب کردم لذت می‌برم و هر کار نسبت به کار قبل بیشتر می‌آموزم که اثر بهتری تولید کنم.

سیدامیرحسین جان نثار متولد مهرماه ۱۳۷۴ در بجنورد است. از سال ۸۹ با حضور در سریال قصه‌های مدرسه تولید مرکز صداوسیمای خراسان شمالی بصورت حرفه‌ای بازیگری را آغاز کرد.
در سال ۹۳ اولین تجربه‌ی تئاتر حرفه‌ای خود در استان را با نمایش غریبه شروع کرد و جایزه بازیگری سوم از جشنواره کارگاهی تئاتر جوان حوزه هنری را دریافت نمود.وی سابقه بازیگری در بیش از ۱۰ اثر نمایشی،بیش از ۲۰ اثر بازیگر نمایش رادیویی،کارگردانی ۴ اثر صحنه‌ای و حضور در جشنواره‌های تئاتر استانی،دو دوره جشنواره استانی تئاتر کارگاهی جوان،دو دوره جشنواره منطقه‌ای سوره ماه،جشنواره ملی تئاتر سوره،جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر،جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره بین المللی تئاتر جوی فست در کشور اوکراین را در کارنامه دارد.

سیدامیرحسین جان نثار با کارگردانی نمایش «اتاق ۱۲۱۶» نوشته کیوان صباغ به جشنواره فجر معرفی شدبه همین بهانه خبرنگار ایران تئاتر در خراسان شمالی با او گفت و گویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

 

انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به دبیرخانه جشنواره چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد ؟

با احترام فراوان به جشنواره فجر و تمام جشنواره‌های هنرهای نمایشی اعتبار بنده در تئاتر ، تماشاگران شهر،استان و کشورم هستند... هنرمندان و همکاران بسیاری در تئار داریم که به عشق مخاطب کار می‌کنند و اثری به صحنه میبرند که در جشنواره‌ها حضور نداشته و اگر داشتند از جایی به بعد فقط برای اجرای عموم کار کردند و برای تماشاگرانشان معتبر شدند. من خودم را با خودم مقایسه می‌کنم و در مسیر بی مقصد هنر از راهی که انتخاب کردم لذت می‌برم و هر کار نسبت به کار قبل بیشتر می‌آموزم که اثر بهتری تولید کنم.

به طور کلی اهمیت راه یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان شهرستانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
جشنواره بین المللی تئاتر فجر ویترین قلدری از هنرهای نمایشی کشور است که همه برای آن تلاش میکنند. زیبایی و عیار این جشنواره به نظر بنده در این است که راه پیدا کنی خوشحال کننده است و به اجرای آبرومند و قوی فکر میکنی که جایزه بگیری یا نگیری در هر صورت برنده هستی و به اندوخته‌های تئاتری‌ات اضافه می‌شود... تعامل با هنرمندان استان های دیگر... شرکت در کارگاه‌های آموزشی... دیدن تئاتر و صحبت با بزرگان هنرهای نمایشی کشور باعث می‌شود در هر حالی حس رضایت از حضور خود داشته باشد.

اگر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کردید در زمان حضور چه مطالباتی داشتید؟

این که بشود در تمام ورکشاپ‌ها شرکت کنیم. زمان بندی‌ها طوری باشه که هنرمند به راحتی به همه چیز برسد.. بشود تمام آثار را ببینیم..با هنرمندان شهرهای دیگر ارتباط برقرار کنیم و تولید مشترک داشته باشیم. این کار باعث میشود کل ایران با فرهنگ‌های غنی هر شهر و استان بیشتر آشنا بشود. به آثار راه یافته این فرصت داده بشود تا بتوانند در کل کشور استان‌ها و شهرهای مختلف اجرا بروند. در برنامه هنرهای نمایشی این اتفاق تثبیت و عملی بشود که تا جشنواره بعدی آثار در شهرهای مختلف اجرا بشود... این کار اجرای همیشه‌ی تئاتر را رونق میدهد و باعث میشود چراغ سالن‌ها همیشه به اجرا روشن باشد و با نفس تماشاگر گرم باشد.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران