در حال بارگذاری ...
به منظور ادای احترام و تکریم

محمد رعیت به عیادت یحیی دیوانی پیشکسوت هنرهای نمایشی استان گلستان رفت

«محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه به عیادت «یحیی دیوانی» از پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی استان گلستان رفت .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان گلستان «محمد رعیت» و هیات همراه در شامگاه چهارشنبه 29 دی ماه به منظور ادای احترام و تکریم؛ به دیدار «یحیی دیوانی» هنرمند شاخص و پیشکسوت هنرهای نمایشی استان گلستان رفتند.

در این دیدار «محمد رعیت» ضمن آرزوی شفای عاجل و قدردانی از بیش از نیم قرن فعالیت صادقانه‌ی «یحیی دیوانی» پیشکسوت تئاتر،رادیو،تلویزیون و سینمای استان گلستان و کشور؛ از وی به عنوان هنرمندی همواره اخلاق مدار یاد کرد و گفت:استاد ارجمند یحیی دیوانی نمونه‌ای عینی از اخلاق حرفه‌ای در عرصه‌ی هنر است که فعالان فرهنگ و هنر ما به خصوص نسل جوان که پا در میدان فرهنگ و هنر می‌گذراند باید از این هنرمند عزیز الگو بگیرند.

در ادامه «الله قلی نظری» از دیگر پیشکسوتان عرصه‌ی هنرهای نمایشی استان گلستان و عضو هیئت مدیره‌ی انجمن هنرهای نمایشی گلستان نیز که در این دیدار حضور یافته بود؛ ضمن ابراز شعف و خرسندی از بهبودی نسبتی دوست و همکار قدیمی اش «یحیی دیوانی» که سالیان متمادی برای هنرهای نمایشی استان در کنار یکدیگر خدمت کرده‌اند،از «محمد رعیت» مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به پاس اینکه در نخستین اقدامش تکریم و توجه به پیشکسوتی چون «یحیی دیوانی» را در اولویت قرار داد؛ قدردانی کرد.

همچنین «یحیی دیوانی» نیز ضمن قدردانی از حضور جمعی از مسئولان و همکاران و دوستانش در عرصه‌ی هنر؛ به رسم یادگار کتاب خودنوشتش با عنوان «سفره دل» را تقدیم «محمد رعیت» مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان کرد و برای وی در مسیر خدمت به عرصه‌ی فرهنگ و هنر استان آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این دیدار «محمد رعیت» ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای «یحیی دیوانی» پیشکسوت اخلاق مدار و محب خاندان عصمت و طهارت؛ به رسم تکریم گل و هدیه‌ای فرهنگی را تقدیم وی کرد.

یادآوری می‌شود،«یحیی دیوانی» متولد ۳۱ خردادماه ۱۳۲۴ در محله‌ی چهارشنبه‌ای شهرستان گرگان،بازیگر،کارگردان،نویسنده،مجری و گوینده و از پیشکسوتان عرصه تئاتر،تلویزیون،رادیو و سینمای استان گلستان و دبیر بازنشسته آموزش‌ و پرورش است.

وی دارای نشان درجه یک هنری بوده و تا به امروز جوایز و افتخارات ملی متعددی را کسب و فعالیت‌های مختلفی را در طول بیش از نیم‌قرن تلاش مجدانه خود در کنار اساتید و هنرمندان صاحب‌نام،در کارنامه‌اش دارد.

 




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت‌داوران و بدون اولویت، نمایش‌های «بی‌هوده» از گرگان، «پینو» از علی‌آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش‌های «میم» از ...

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

نظرات کاربران