در حال بارگذاری ...
سرطان باز هم به قافله هنرمندان زد

ایرج قوشچی‌باشی هنرمند گرگانی درگذشت

ایرج قوشچی‌باشی بازیگر و هنرمند باسابقه تئاتر و تلویزیون خطه سرسبز گرگان در اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان درگذشت.

 به گزارش ایران تئاتر، زنده‌یاد ایرج قوشچی‌باشی متولد سال ۱۳۳۳ و از هنرمندان پیشکسوت‌ تئاتر گرگان بود که در سال ۱۳۴۸ وارد عرصه هنر شد. او در مرکز آموزشی تئاتر در گرگان زیر نظر استاد سعید نیکپور و در ادامه استاد فقید مسعود فقیه به آموختن تئاتر پرداخت و تا هنگام درگذشتش همچنان در صحنه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون در کسوت بازیگر به فعالیت مشغول بود.

 با افتتاح تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گرگان به‌عنوان بازیگر رسمی تئاتر جذب اداره فرهنگ ‌و هنر شد و تا پایان دوران بازنشستگی در پروژه‌های نمایشی همچنان فعال بود و در بسیاری از آثار بزرگ تولیدشده در طول این سال‌ها حضور چشمگیر داشت.

زنده‌یاد قوشچی‌باشی بازیگری بود خلاق، باانگیزه، توانا و خوش‌اندیش که در طول سالیان فعالیت هنری خود موفق به اخذ جوایز مختلف از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، کشوری شده بود.

گفتنی است در دوران همهگیری کرونا این هنرمند فقید به این بیماری مبتلا شد که با مراقبت‌های پزشکی و همراهی خانواده توانست بهبودی خود را به دست آورد و همچنان سرزنده و فعال به فعالیت ادامه دهد؛ اما متأسفانه در روزها و هفته‌های اخیر به دلیل هجوم سرطان به بخش‌هایی از جسم او داستان زندگی‌اش در پنجم بهمن پایان یافت و مرگ او را در آغوش گرفت.

ایران تئاتر درگذشت این هنرمند فقید را به خانواده، همکاران و جامعه هنری ایران‌زمین به‌ویژه هنرمندان استان گرگان تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم طلب آمرزش و آرامش از درگاه احدیت دارد.




نظرات کاربران