در حال بارگذاری ...
امام جمعه تبریز؛

جشنواره تئاتر رضوی باعث تقویت تئاتر اسلامی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در آیین رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی اظهار کرد: جشنواره‌ها و در راس آن‌ها جشنواره رضوی می‌تواند محلی برای کشف استعدادهای جدید و ارزیابی سطح هنری هنرمندان این منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم افزود: در چند سال اخیر تئاتر در شهر اولین‌ها جانی تازه گرفته و بروز و ظهور استعدادهای جوان و تحصیل‌کرده این هنر، این نوید را می‌دهد که تئاتر تبریز آهسته آهسته به جایگاه نخستین خود در این شهر باز گردد.

امام جمعه تبریز با بیان به اینکه رهاسازی فرهنگ اصلا جایز نیست،گفت:مدیریت فرهنگ یک کار لازم الاجرا است و باید بر مبنای شعائر و مبانی انقلاب باشد که با هنر هنرمندان بسیاری از اهداف اسلام و انقلاب را می‌توانیم در جامعه گسترش دهیم.

پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی همزمان با بیست و نه بهمن در تبریز کلید می خورد

سید قاسم ناظمی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت:در حوزه هنر نمایش،جشنواره رضوی جزو معدود جشنواره‌های فاخری است که هنرمندان فعال در حوزه هنر آیینی،این جشنواره را برای تولید و ارسال اثر مغتنم می‌دانند.

وی افزود:به رغم محدودیت‌های مالی،همت اهالی تئاتر استان بر برگزاری این جشنواره استوار بوده و سعی کرده‌ایم نهادهای مردمی را نیز در این جشنواره همراه کنیم.

ناظمی،از آغاز به کار این جشنواره در ۲۹ بهمن ماه جاری در تبریز خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت ۲۹ بهمن ماه این زمان را که بهترین زمان برای برگزاری جشنواره‌ای بر مبنای آیینی و اسلامی در تبریز است برای شروع این جشنواره انتخاب کردیم.

وی،استقبال نهادهای فرهنگی و همراهی نهادهای مردمی در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی را از نقاط قوت جشنواره یاد شده برشمرد.

در این آیین پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی توسط نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از اهالی هنر رونمایی شد.




مطالب مرتبط

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی خبر داد

در دوره اخیر، شاهد حضور گروه‌های حرفه‌ای‌تر هستیم
دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی خبر داد

در دوره اخیر، شاهد حضور گروه‌های حرفه‌ای‌تر هستیم

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی گفت علاوه بر افزایش تعداد طرح‌های رسیده به این بخش شاهد حضور گروه‌های حرفه‌ای‌تری نیز هستیم و استقبال و شور و حال ویژه‌ای در بخش‌های مختلف دیده می‌شود.

|

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، نوشت آنچه که امروز به عنوان هنر تئاتر متبلور شده و به منصه‌ ظهور رسیده، به واقع ثمره‌ اندیشه‌ انسان‌هایی فرهنگ مدار است که باورهای الهی،‌ انسانی و اجتماعی را ...

|

نظرات کاربران