در حال بارگذاری ...
باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد

تجلیل از راه یافتگان به جشنواره های تئاتر فجر در یاسوج

آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم و تجسمی فجر در کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از هنرمندان برتر جشنواره های بین المللی فیلم، تئاتر و تجسمی فجر در یاسوج برگزار شد.

به گزارش تئاتر کهگیلویه و بویراحمد، آیین افتتاحیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از هنرمندان برتر جشنواره های بین المللی فیلم، تئاتر و تجسمی فجر  با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان و جمعی از هنرمندان استان در یاسوج برگزار شد.

محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت:این اداره کل همزمان با جشنواره‌های بین المللی فجر برنامه متعدد و متنوعی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سراسر استان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های فجر همواره از برنامه‌های اولویت دار فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشند تصریح کرد: چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با سراسر کشور جشنواره موسیقی فجر و جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان در دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به موفقیت‌های بزرگ هنرمندان استان در عرصه فیلم و نمایش در جشنواره‌های بین المللی فجر ۱۴۰۰ گفت:«فیلم مستند سرباز شماره صفر» به کارگردانی محمد سلیمی راد و «فیلم سینمایی درب» به کارگردانی هادی محقق امسال به جشنواره فیلم فجر راه یافتند.

وی گفت:همچنین۳ اثر نمایشی «خان طلاء » به کارگردانی رضا وفا نیا و سورنا ایرانی،«مصریه» به کارگردانی اکبر آئین و نمایش «همه برادران من» به کارگردانی داوود پارسا به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

همچنین فرشته آرام بن در رشته پوستر با طرح سردار آسمانی در جشنواره هنرهای تجسمی صاحب مقام برتر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با تشریح سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجرامسال خاطرنشان کرد:جشن‌های فرهنگی و هنری فجر در قالب برنامه‌های ترکیبی در سایر شهرستانها،برگزاری نمایشگاه‌های انقلاب در رشته‌های تجسمی،آموزش رایگان هنر،رونمایی از تازه‌ای کتاب و نشر در استان از برنامه‌های اجرایی دهه فجر امسال است.

سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین هنر انقلابی را شایسته حمایت و تقدیر دانست و افزود:آنچه ضرورت دارد هنرمندان ما در تولیدات فرهنگی و هنری خود در همه عرصه‌ها به مولفه‌های دینی و انقلابی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی موفقیت هنرمندان استان را در جشنواره‌های فجر موفقیت بزرگی دانست و خواستار توجه بیش از پیش دستگا‌های فرهنگی از هنرمندان شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عدم حضور مدیران فرهنگی علی رغم دعوت در این آیین انتقاد کرد.




نظرات کاربران