در حال بارگذاری ...

معرفی برگزیدگان جشنواره تئاتر استان تهران

نمایش‌های"بیدادگاه" به کارگردانی کوروش خزایی از شهرستان کرج، "بیوه‌های غمگین سال‌های جنگ" به کارگردانی محمد عسگری از شهرستان کرج، "ترکش" به کارگردانی علیرضا استادی از شهرستان ری و"عکس یادگاری" به کارگردانی محمد نداف از شهرستان رباط کریم به عنوان نمایش‌های برتر جشنواره انتخاب و به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند. گفتنی است ۲۲۷ متن نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین این تعداد ۷۱ متن پذیرفته و از ۳۸ نمایش نیز بازبینی به عمل آمد.

برگزیدگان جشنواره تئاتر استان تهران به جشنواره منطقه‌ای سمنان راه یافتند.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، این جشنواره با هدف کشف و شناسایی استعدادهای نمایش و تقویت گروه‌های تئاتر شهرستان‌های این استان برگزار شد.
بر این اساس نمایش‌های"بیدادگاه" به کارگردانی کوروش خزایی از شهرستان کرج، "بیوه‌های غمگین سال‌های جنگ" به کارگردانی محمد عسگری از شهرستان کرج، "ترکش" به کارگردانی علیرضا استادی از شهرستان ری و"عکس یادگاری" به کارگردانی محمد نداف از شهرستان رباط کریم به عنوان نمایش‌های برتر جشنواره انتخاب و به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند.
گفتنی است 227 متن نمایشنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین این تعداد 71 متن پذیرفته و از 38 نمایش نیز بازبینی به عمل آمد.
قرار است 38 نمایش بازبینی شده در طول سال و ایام دهه فجر به اجرای عمومی درآیند.
خاطر نشان می‌شود آثار این جشنواره در موضوعاتی چون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ نماز و نیایش، انس و تدبر در قرآن، بسط و گسترش عدالت، مسائل اجتماعی، (توجه به کانون خانواده، تکریم سالمندان، نظارت همگانی، قناعت، سنت ازدواج، نظم اجتماعی، اتفاق و صدقه، کسب علم و دانش و...) تولید شده بود.
جشنواره تئاتر استان تهران به همت معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.