در حال بارگذاری ...
کارگردان «هملر بیژنی» از استان فارس حاضر در جشنواره در گفت و گو با ایران تئاتر:(28)

خوانشی جدید و معاصر ازدرام‌های بومی

ایران تئاتر: آژمان بیژنی نسب متولد ۱۳۷۱ طراح، کارگردان و بازیگر تئاتر است. وی فعالیت خود را از ۱۰ سالگی بصورت مستمر تابحال ادامه داده است

آژمان بیژنی نسب کارگردانی آثاری همانند ننه مده آ برگزیده تئاتر فارس شرکت درجشنواره بین المللی تئاتر فجر، دا برگزیده جشنواره بین المللی تئاتردانشگاهی و شرکت درجشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش عروسکهایمان را بخوریم شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک را در کارنامه داشته است. 

نمایش «هملر بیژنی» به عنوان یکی از دو اثر برگزیده جشنواره تئاتر استانی فارس به بخش مسابقه چهلمین دوره جشنواره فجر راه یافته است و امشب ساعت ۱۷ و ۲۰ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می‌رود به همین بهانه خبرنگار ایران تئاتر در فارس گفت و گویی را با این کارگردان انجام داده است که می‌خوانید:

نمایش هملر بیژنی در داستان و محتوا چه مسیری را طی می‌کند؟

هملر توسط روح پدرش میفهمد که او طی توطئه‌ای کشته شده است. عمو و مادرش در این قضیه نقش داشته‌اند هملت آشفته شده و در پی اثبات این قضیه است تا این که بوسیله گروهی انگلیسی تئاتری را ترتیب میدهد ودر آن نحوه کشته شدن پدرش را به همگان نشان میدهد ببراس عموی هملر در تکاپویی مستمر برای قتل هملت نقشه می‌کشد.این نمایش در فضا و فرهنگی ایلیاتی به تصویر کشیده می‌شود.

 انتخاب به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به دبیرخانه جشنواره چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد و آیا مسئولیت شما را قبال ارتقا تئاتر استانتان سنگین کرد یا خیر؟

قطعا مسئولیت ما خیلی سنگین است. چراکه ما چندین بار به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردیم و تلاش گروه ما بر این است که بتوانیم درمرکز به عنوان یک گروه که در یک فرمت مشخص به تعریف و خوانشی جدید و معاصر از درام‌های بومی دست پیدا کرده ،معرفی شویم.

 به طور کلی اهمیت راه یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان شهرستانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

جشنواره تئاتر فجر سال‌هاست که تنها راه برای معرفی گروه‌های شهرستانی به بقیه‌ی استان‌های ایران ومرکزبوده است و هنوز سهم زیادی را دراین زمینه داراست،اما جدیدا هنرمندان قابلی شروع به فعالیت در شهرستان‌ها فارغ از هیاهو ی جشنواره‌ها کرده‌اند و ما نیز سعی می‌کنیم در این راستا قدم‌هایی رابرداریم.

هنگام حضور در جشنواره تئاتر فجر  چه مطالباتی دارید؟ 

انتظار اینکه دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر شرایط اجرای عموم را برای گروه‌های شرکت کننده در تهران و دیگر شهرهای ایران مهیا سازد.

معرفی کوتاه «هملر بیژنی»:

داستانی آدابته از هملت با گذشته یکصدساله ایران را به نویسندگی یوسف شکوهی و کارگردانی آژمان بیژنی‌نسب از فسا روایت اصلی «هملر بیژنی» است.

اسامی عوامل نمایش «هَملُر بیژنی»؛ نویسنده: یوسف شکوهی، طراح و کارگردان: آژمان بیژنی‌نسب، بازیگران: منوچهر محسنی (روح)، آژمان بیژنی‌نسب (هَملُر)، یوسف شکوهی (خان)، ساسان رستگاری (مادر)، علیرضا مهدوی فر (سیروس و گل‌میرزا)، میلاد امراللهی (لهراسب و شل‌میرزا)، ساناز حق‌گو (فریبا)، علیرضا کشاورزیان (اسب)، یاسین منصوری (اسب)، محمد حسین رجبیان (گورکن)، سوگل آتشین (گورکن و مردم ایل)، جلال الدین نصری نوبندگانی (شاه و تعزیه‌خوان)، رضا طاهری (شاه بانو و تعزیه‌خوان)، سپیده صادقیان (ندیمه)، رویا زنگنه (ندیمه)، مبین محسنی (دلقک)، یگانه عبداللهی (مردم ایل)، نسترن پور مرادی (مردم ایل)، سارا پیمانی (مردم ایل)، امیر عباس زارع پور (مردم ایل)، محمود سیمکانی (افسر انگلیسی)، طراحی صحنه، نور و حرکت: آژمان بیژنی‌نسب، طراحی لباس: آژمان بیژنی‌نسب و نجمه زارعی جلیانی، طراحی گریم: فرزانه رادفر و آژمان بیژنی‌نسب، انتخاب و طراحی موسیقی: آژمان بیژنی‌نسب و علیرضا مهدوی‌فر، طراحی پوستر و بروشور: نازنین دوربین، مشاور کارگردان: سید مهدی فرجامی، دستیار کارگردان: میثم جعفری و علی پیمانی، اجرای گریم: فرزانه رادفر و زهرا کارگر، منشی صحنه و پخش موسیقی: علی پیمانی، امور رایانه ای و طراحی تیزر: علیرضا مهدوی‌فر، اجرای نور: سعید پیران، مدیر صحنه: نسیم شکر و سعید رجبیان، عکاس: هانیه بردبار، تدارکات: نعمت امانی، تهیه‌کننده: صالح شادمانی، سرپرست گروه: امید وامق.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

نظرات کاربران