در حال بارگذاری ...
پیام دبیر جشنواره تئاتر فجر برای درگذشت سعید تشکری؛

تشکری اهل‌قلم بود و راوی عشق

سعید تشکری نویسنده و نمایشنامه‌نویس برجسته کشورمان که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، شب گذشته درگذشت. به همین مناسبت حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایران تئاتر متن این پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

اهل اقاقیای خراسان به دیار باقی شتافت

اهل‌قلم بود و راوی عشق، خادم حرم بود و نجواهایش را پای منبر امام زمان (عج) صحن مسجد گوهرشاد زمزمه می‌کرد، اهل اقاقیای‌اش بوی جبهه می‌داد، شب بر شانه مهتاب‌اش بوی کبوتران حرم، با گروه تئاتر «آیت» جوانان زیادی را برای تئاتر خراسان تربیت کرد، ادبیات شاعرانه‌اش تو را پای پنجره فولاد می‌برد، شخصیت‌های آثارش گویی گمگشته‌ای بودند دخیل بسته به ضریح، سعید تشکری اصل دل‌نویسی بود، اصل ادبیات خراسانی، اصل ارادت به مولایش ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا (ع).

داستان‌نویسی اهل محله‌ آبکوه مشهد، رمان زیبای مفتون و فیروزه در شمار بهترین داستان‌های دهه انقلاب محسوب می‌شود، حضورش در کانون ملی منتقدان، داوری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای و حضور در ادوار مختلف جشنواره‌های تئاتر، سعید تشکری را به یک هنرمند متعهد تبدیل کرده بود.

درگذشت این هنرمند فقید خراسانی را به هنرمندان تئاتر ایران به‌ویژه اهالی تئاتر خراسان بزرگ تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌شک آثار ماندگارش تا هست روشنای نام و اندیشه‌اش خواهد بود.




مطالب مرتبط

تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد
تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد

جلیل اکبری‌صحت با اشاره به اینکه نمایش «رستاخیز عشق» به زندگی مولانا می‌پردازد، تأکید کرد «رستاخیز عشق» در 14 پرده، مقاطع مهم زندگی مولانا را دنبال می‌کند. او همچنین درباره نقش تبلیغات در دیدن شدن آثار نمایشی گفت ما در تئاتر با بستر مشخص و تعیین‌شده‌ای برای تبلیغات مواجه ...

|

نظرات کاربران