در حال بارگذاری ...
با اعلام نتایج در اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر

اهوازی ها جوایز تئاتر فجر را درو کردند

آئین اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار و طی آن برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند که نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» و گروه تئاتر آماتور اهواز در بخش رقابتی صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موفق به کسب پنج جایزه از این جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان،مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران تئاتری و حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های رقابتی نمایش‌های صحنه‌ای،تئاتر خیابانی،رادیوتئاتر و دیگر گونه‌های اجرایی این جشنواره نیز معرفی شدند.

هیات داوران در بخش رقابتی نمایش‌های صحنه‌ای «مسابقه بزرگ تئاتر فجر» جایزه برتر شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی در سه رشته شامل:کارگردانی،طراحی صحنه و طراحی حرکت را به مجتبی رستمی‌فر کارگردان نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از اهواز اختصاص داد.

هیات داوران در بخش طراحی نور نیز جایزه نفر برگزیده شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به ایمان نخلستانی طراح نور همین نمایش یعنی «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از اهواز اهدا کرد.

هیات داوران در بخش طراحی لباس نیز از سارا حسین‌پور برای طراحی لباس نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» از اهواز تقدیر کرد.

نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ ازسیمرغ» با ۵ جایزه بیشترین جوایز بخش صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را از آن خود کرد.

گفتنی است نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ ازسیمرغ» از خوزستان، نامزد دریافت ۶ جایزه از چهلمین جشنواره تئاتر فجر در بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای،از سوی هیات داوران شده بود.

نمایش «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی مجتبی رستمی‌فر از اهواز به عنوان نمایش برگزیده سی و سومین جشنواره تئاتر خوزستان با نظر هیات انتخاب به بخش رقابتی صحنه‌ای چهلمین جشنواره تئاتر فجر راه یافته بود.

 




مطالب مرتبط

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

با آیینه‌ای در برابرش منوچهر بهارلویی ...

سیدصادق فاضلی: چمچیر نه منوچهر، شمشیر. چون شمشیرم شکست نه چون چمچیرم چکست ...! اینقدر نخند سر تمرین ... آیینه‌ای مقابلم گذاشتم و به جای خودم تو رو تو آینه می‌بینم، چقدر تیک داره گردنت، ...

|

تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد
تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد

جلیل اکبری‌صحت با اشاره به اینکه نمایش «رستاخیز عشق» به زندگی مولانا می‌پردازد، تأکید کرد «رستاخیز عشق» در 14 پرده، مقاطع مهم زندگی مولانا را دنبال می‌کند. او همچنین درباره نقش تبلیغات در دیدن شدن آثار نمایشی گفت ما در تئاتر با بستر مشخص و تعیین‌شده‌ای برای تبلیغات مواجه ...

|

نظرات کاربران