در حال بارگذاری ...
طی مراسمی به مناسبت بزرگداشت دهه فجر:

کلنگ «تماشاخانه مهر» بر زمین مرودشت نشست

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین کلنگ زنی «تماشاخانه مهر مرودشت» که در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اعلام داشت: ساخت این تماشاخانه در راستای تقویت زیر ساخت های فرهنگی هنری شهرستان گران مایه و گران سنگ این منطقه هنر خیز است که ان‌شاالله موجب خیر و برکت برای اهالی فرهنگ و هنر شهرستان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، همزمان با ایام دهه پرفروغ و مبارک فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور مهندس جلال رشیدی نماینده شهرستان های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، مهدی آقایی امام جمعه، دکتر علیرضا بیات پور معاون استاندار و فرماندار، حمید رضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، امین امرائی مدیر عامل پتروشیمی مرودشت، سرهنگ محمد رضا زارع جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج، ارسلان میرزایی معاون سیاسی امنیتی فرماندار، مهدی رنجبر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالصمد سلیمانی مسئول امور شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اعضای شورای اسلامی، مسئولین انجمن های فرهنگی هنری، پیشکسوتان و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، آئین کلنگ زنی تماشاخانه مهر مرودشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهدی رنجبر با تقدیر از حضور مسئولین، اهالی فرهنگ هنر و رسانه، ایام دهه مبارک دهه فجر انقلاب را مایه بسی مباهات و خرسندی برشمرد و بیان داشت: مرودشت به عنوان دومین شهرستان استان از زیرساخت های فرهنگی هنری محروم است که بایستی مسئولین استان و شهرستان در این راستا اقدامات عمده ای انجام داده و این مشکل اساسی را برای رونق هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری، مرتفع سازند.

وی با تکریم از مهندس رشیدی نماینده شهرستان و دکتر امرائی مدیر عامل پتروشیمی به خاطر مشارکت در ساخت «تماشاخانه مهر مرودشت»، هنر نمایش را هنر جریان ساز و مقدس دانست و گفت: با احداث این مکان بخش عمده ای از مشکلات هنرمندان انجمن نمایش کم شده و امیدواریم تا اهالی هنرهای نمایشی برای گام نهادن در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد شور و نشاط در جامعه و تقویت ادبیات انقلاب و مقاومت با تولید آثار نمایشی فاخر خود تاریخ نگار موثری در این مسیر باشند.

در ادامه حمید رضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز ایام دهه مبارک فجر را نشان از دلاورمردی های انقلاب و شهدای جان برکف برشمرد و بیان داشت: کلنگ زنی و ساخت تماشاخانه مرودشت در راستای تقویت زیر ساخت های فرهنگی هنری شهرستان گران مایه و گران سنگ این منطقه هنر خیز می باشد که ان‌شاالله موجب خیر و برکت برای اهالی فرهنگ و هنر شهرستان خواهد شد.

این مدیر فرهنگی استان افزود: به کمک نماینده و مسئولین شهرستان پرداختن به زیرساخت ها، توسعه و رونق بیشتری پیدا خواهد کرد و این شهرستان با داشتن این تعداد هنرمند مطرح در سطح استان و کشور که در حال درخشش هستند، قطعا شایسته امکانات ریشه ای و در خور شان بیشتری هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ما در استان تلاش خواهیم کرد تا اتفاقات خوبی برای این شهرستان رقم بخورد و با ریشه کن شدن بیماری کرونا مجددا شاهد حضور پررنگ جوانان در عرصه های فرهنگی، ادبی و هنری این شهرستان باشیم.

در ادامه این آیین، مهندس رشیدی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی ایام دهه فجر را تبریک گفت و بیان داشت: در دوران خدمت خود سعی کردم نگاه ها را به سمت و سوی فرهنگ و هنر که مورد بی توجهی زیادی واقع شده بود جلب نموده و در خصوص احداث ساختمان تماشاخانه مرودشت تمام زحمات را دکتر امرائی مدیر عامل پتروشیمی مرودشت برعهده داشته اند و ایشان علی رغم مشکلات و فشار های متعدد اعتبار احداث این مکان را تامین نمودند همانند پروژه های دیگری که برای شهر مرودشت در نظر گرفته اند و بزودی اخبار آنها را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند و بنده به نمایندگی از طرف مردم شهرستان از ایشان صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.

رشیدی گفت: بسیاری از افراد در گذشته تصورشان این بود که در یک چهار چوب خاص فعالیت داریم و دارای یک نگرش و نگاه خاص می باشیم، اما با یاری خدا فرصتی پیش آمد تا با خدمت صادقانه فعالیت هایمان را بیشتر به جامعه و مردم معرفی کرده و در کنار جامعه فرهنگ هنر هستیم، همانطور که در کنار جامعه کارگری، ورزشی، پزشکی و سایر اقشار قرار داریم.

دکتر علیرضا بیات پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیز ایام دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب را تبریک گفته و بیان کرد: در مدت 43 سال از عمر انقلاب اسلامی خدمات ارزنده و گسترده ای در حوزه های مختلف عرضه گردیده که نشان از اقتدار و همت بلند مسئولین و مردم ایران دارد.

وی گفت: در حوزه های علمی، فرهنگی عمرانی، آموزش، فرهنگی، هنری و سایر بخش ها پیشرفت های خوبی داشته ایم و توانستیم ایران را به عنوان یکی از قدرت های جهان معرفی کنیم که مرهون تلاش های مسولین و همراهی مردم شریف ایران است.

همچنین، دکتر امین امرائی مدیر عامل پتروشیمی مرودشت به جمله مقام معظم رهبری که «من در راه فرهنگ جان خود را می دهم» اشاره کرد و گفت: ما در هر مسؤلیتی وظیفه داریم بخشی از خدمت خود را به فرهنگ جامعه اختصاص دهیم، زیرا توجه به فرهنگ یعنی توجه به توسعه و پیشرفت جامعه، لذا ما نیز در مجموعه پتروشیمی علاوه بر مباحث اقتصادی به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه داشته و داریم و در این راه از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

در این مراسم لوح تقدیر و هدیه ای از جانب مهندس جلال رشیدی به مدیر عامل پتروشیمی اهدا و از وی تقدیر شد و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه نیز به منظور قدرشناسی از قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تکریم کردند.

در پایان مراسم کلنگ زنی تماشاخانه مهر مرودشت با حضور مسئولین و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان مرودشت برگزار شد.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید
با حضور هنرمندان شیرازی

«بی‌خوابی» در جشنواره بین‌المللی تئاتر دربندیخان عراق درخشید

نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین، کاری از هنرمندان شیرازی، به عنوان نماینده ایران در هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی دربندیخان عراق حضور پیدا کرد و موفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش در بخش بین‌الملل شد.

|

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس برگزیدگان خود را معرفی کرد

آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس شامگاه شنبه ۲۷ آبان در تالار حافظ شیراز برگزار شد و در بخش آثار خیابانی نمایش «بهمن» به عنوان اثر برگزیده معرفی شد. همچنین در بخش تئاتر صحنه‌ای، نمایش های «ایلخونی»، «تاوان»، «یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت» و «روزهای اوج یک ...

|

نظرات کاربران