در حال بارگذاری ...
از سوی دبیراجرایی نخستین دوره اعلام شد

اسامی گروه‌های راه یافته به جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی رضوی

با اعلام نظر هیئت انتخاب نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی رضوی ۱۴۰۰ (زیارت) اسامی گروه های پذیرفته شده در مرحله نهایی بخش نمایشنامه خوانی منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر قم به نقل از دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی رضوی 1400(زیارت) ، علی فرحناک ، دبیر اجرایی این جشنواره ، اسامی گروه های منتخب شرکت در مرحله نهایی این جشنواره را اعلام کرد.

وی ابتدا با اشاره به حضور فعال و صمیمانه‌ی گروه‌های نمایشی سراسر کشور،از تمامی گروه‌های نمایشی و نمایشنامه نویسان شرکت کننده بخاطر تلاش چشمگیرشان در همراهی با جشنواره قدردانی کرده و افزود:در این جشنواره در دو بخش نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی در خدمت هنرمندان هنرهای نمایشی کشور بودیم. در بخش نمایشنامه خوانی ۶۷ گروه نمایشی از شهرستان‌های مختلف استانهای همدان،گیلان،قم،کرمانشاه،تهران،اردبیل،اصفهان،فارس،بوشهر،کرمان،مرکزی،چهارمحال و بختیاری،البرز،مازندران،خراسان رضوی،آذربایجان شرقی،لرستان،خراسان شمالی،آذربایجان غربی،خوزستان و سیستان و بلوچستان،از میان ۸ نمایشنامه‌ی معرفی شده از سوی دبیرخانه‌ی جشنواره،نمایشنامه‌ی خود را انتخاب و با ارسال درخواست حضور،آمادگی خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام نمودند. این نمایشنامه‌ها عبارت بودند از:مرضیه اثر علی حاتمی نژاد،روز بر می‌آید اثر ایوب آقاخانی،شصت دقیقه مانده به وقت بارانی اثر محمدرضا آریانفر،سفر به اقلیم آفتاب اثر رضا صابری،سردار اثر نادر برهانی مرند،دل لرزه اثر سید علی موسویان،به روایت خورشید اثر سیدحسین فدایی حسین و چراغ گمشدگان اثر مرتضی هاشم پور.

علی فرحناک در ادامه افزود:با پیدایش موج جدید بیماری کرونا در سراسر کشور،تعدادی از گروه‌های نمایشی موفق به ادامه‌ی کار نشده و انصراف خود را به دبیرخانه‌ی جشنواره اعلام نمودند. در نهایت پس از اتمام مهلت ارسال فیلم آثار نمایشنامه خوانی در ۲۵ بهمن ماه،تعداد ۲۸ اثر به دبیرخانه‌ی جشنواره رسیده و پس از بازبینی آثار ارسالی توسط هیئت انتخاب،۱۰ گروه نمایشنامه خوانی بدین شرح به مرحله نهایی راه یافتند:

  • - نمایشنامه خوانی روز بر می‌آید به کارگردانی اکرم صادقیان از شهر اندیشه
  • - نمایشنامه خوانی روز بر می‌آید به کارگردانی پگاه پورکاشفی از کرمانشاه
  • - نمایشنامه خوانی روز بر می‌آید به کارگردانی حمیدرضا رکنی از تهران
  • - نمایشنامه خوانی دل لرزه به کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از ارومیه
  • - نمایشنامه خوانی سردار به کارگردانی علی احمدی از قم
  • - نمایشنامه خوانی چراغ گمشدگان به کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه
  • - نمایشنامه خوانی شصت دقیقه مانده به وقت بارانی به کارگردانی غزال علی حیدری از اصفهان
  • - نمایشنامه خوانی مرضیه به کارگردانی گلاره فرشچیان از تهران
  • - نمایشنامه خوانی شصت دقیقه مانده به وقت بارانی به کارگردانی سعید نظری از شیراز
  • - نمایشنامه خوانی مرضیه به کارگردانی سید رضی محمودی از اردبیل
  • علی فرحناک همچنین اضافه کرد:طبق برنامه ریزی قبلی،مقرر شده بود جشنواره از هفتم تا نهم اسفند ماه سال جاری در شهر قم برگزار و جوایز برگزیدگان دو بخش نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی در مراسم اختتامیه در روز دهم اسفندماه همزمان با عید مبعث اهدا شود اما متاسفانه با اوج گیری مجدد بیماری کرونا،عملا این امکان مهیا نشده و زمان برگزاری جشنواره به تاریخ دیگری موکول و نحوه شرکت گروه‌های نمایشی بصورت حضوری یا غیر حضوری متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
  • مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم درباره بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره نیز توضیح داد و افزود:در بخش نمایشنامه نویسی نیز ۵۹ اثر از نویسندگان سراسر کشور تا ۳۰ بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال و در حال ارزیابی و داوری ست. این نمایشنامه‌ها با موضوعات مرتبط با فرهنگ رضوی در سه بخش بزرگسال،کودک و نوجوان و عروسکی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.برگزیدگان بخش نمایشنامه نویسی نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
  • دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی رضوی ۱۴۰۰(زیارت)در ادامه گفت:از سوی دبیرخانه‌ی جشنواره با گروه‌های نمایشی منتخب حضور در این جشنواره تماس گرفته و نحوه حضور و زمان برگزاری جشنواره به ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.وی در پایان ضمن تشکر از صبر و بردباری تمامی شرکت کنندگان افزود:امیدواریم به لطف خداوند متعال،شاهد برگزاری جشنواره‌ای پربار و شایسته باشیم.
  • نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی رضوی ۱۴۰۰(زیارت)توسط انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)به دبیری سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دبیری علمی و محتوایی سید حسین فدایی حسین نویسنده و پژوهشگر تئاتر و دبیری اجرایی علی فرحناک مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی استان قم برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»
روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»

نمایشنامه‌خوانی‌های «ترور»، «سمفونی درون بطری»، «ادموند»، «کیک پنیر و آلبالو»، «درخت خرمالو»، «کورالین» و «طغیان» از جمله آثاری هستند که در روزهای پایانی بهمن 1402 روی صحنه می‌روند.

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

نظرات کاربران