در حال بارگذاری ...

میترا حجار با «دکتر نون» روی صحنه تئاتر

میترا حجار به زودی در نقش ملک‌تاج در نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان به صحنه باز می‌گردد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایرنا، میترا حجار پیش‌تر با بازی در دومین نوبت اجرای نمایش «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی مرزبان در تماشاخانه سنگلج تجربه همکاری با این کارگردان داشته است و حالا نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» دومین همکاری این دو هنرمند محسوب می‌شود.

این نمایش قرار است فروردین ۱۴۰۱ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود. صدرالدین زاهد و حامد کمیلی دیگر بازیگران آن هستند.

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» که بر اساس داستانی به همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، بستری عاشقانه و سیاسی دارد و در خلاصه داستان آن آمده است: اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲ از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست‌وزیر انجام دهد که نمی‌پذیرد. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون روبه‌رو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست‌وزیر آغاز می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود
گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود

هادی مرزبان، کارگردان پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه خبر تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان فعال نمایش ایرانی بود، گفت امیدوارم در سال جدید هیچ کدام از بچه‌های تئاتر غم نان نداشته باشند تا بتوانند راحت و بدون دغدغه در صحنه‌های تئاتر حاضر باشند.

|

نظرات کاربران