در حال بارگذاری ...
در پلاتو آژمان برگزار می شود

کارگاه‌های یک‌روزه آموزشی رایگان

کارگاه‌ یک‌روزه «بازیگری و تئا‌تر» و «تئاتر و ادبیات کهن» روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه راس ساعت ۱۵ و کارگاه «تئاتر و شاهنامه» روز جمعه ۱۳ اسفند ماه راس ساعت ۱۷ در پلاتو آژمان برگزار می‌شود.

سید علی تدین صدوقی با اعلام این خبر به ایران تئاتر گفت : این کارگاه‌های رایگان یک‌روزه، توسط گروه هنری هورش صورت می‌پذیرد.

تدین صدوقی که سال‌هاست در حوزه آموزش تئاتر، کارگاه‌های متعددی در زمینه تئاتر و بازیگری، نقد و تحلیل و شخصیت‌شناسی، تربیت حس، تمرکز، بیان و بدن، جایگاه و اهمیت ریتم در تئاتر  و... برگزار کرده افزود :دو کارگاه‌های آموزشی  جدید با ظرفیتی محدود و  مبتنی بر اصول حرفه‌ای برگزار خواهند شد.کلاس‌ها و کارگاه‌های تئاتر و بازیگری گروه هنری هورش عموما مورد استقبال آن دسته از علاقه‌مندان و هنرجویان این رشته قرار می‌گیرد که به دنبال کارگاه و کلاس‌های آموزشی و اصولا آموزش تئاتر با رویکردی متفاوت و کاربردی و علمی و عملی و دراماتیک هستند. کارگاه‌هایی که در آن مفاهیم تئوری و عملی و دراماتیک در حیطه تئاتر و بازیگری با زبانی ساده و شیوه آموزشی خاص به هنرجویان ارائه می‌شود؛ موارد و مفاهیم اصلی و مهمی که عموما کمتر به آن توجه و پرداخته شده و یا اساسا آموزش داده نمی‌شوند و از کنار آن‌ها به سادگی عبور می‌شود یا به‌اشتباه به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

تدین درباره  کارگاه تئاتر و شاهنامه گفت : این کارگاه با همکاری گروه هنری هورش و بنیاد فردوسی به مدیریت و مدرسی یاسر موحدفرد صورت می‌پذیرد.«بنیاد فردوسی» ثبت سازمان یونسکو است که علاوه بر برگزاری هزاره فردوسی با سابقه‌ای بیش از بیست سال از زمان تاسیس در حوزه ادبیات کهن، هنر، فرهنگ و ادبیات ایرانی اسلامی و به ویژه شاهنامه فعالیت‌های گسترده و پرثمری را در داخل و خارج از کشور در گستره و پهنه جغرافیایی فرهنگی هنری ایرانزمین به انجام رسانده و می‌رساند.

وی در پایان تاکید کرد : شرکت در این کارگاه‌های یک‌روزه رایگان، برای تمامی علاقه‌مندان و هنرجویان آزاد است و کسانی که مایل به شرکت در ترم‌های آموزش سه ماهه تئاتر و بازیگری تحت عنوان «بازیگری مینیاتوری» و همچنین «تئاتر و شاهنامه» هستند می‌توانند پس از اتمام کارگاه یک‌روزه جهت ثبت نام خود در دوره پیشرفته اقدام کنند.

پلاتو آژمان (سه نقطه سابق) در میدان ولیعصر، خیابان شهید کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده واقع شده است.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» نوشته و کار «حسین تفنگدار»

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند
نگاهی به نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» نوشته و کار «حسین تفنگدار»

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

سید علی تدین صدوقی: نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» همان‌گونه که از نامش پیداست، در مورد زنان شاهنامه است تا مردان آن، زیرا حسین تفنگدار در جایگاه نویسنده و کارگردان با این نام‌گذاری درواقع ...

|

نگاهی به کتاب «هنرهای نمایشی؛ روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر»

کتابی برای تربیت مخاطب
نگاهی به کتاب «هنرهای نمایشی؛ روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر»

کتابی برای تربیت مخاطب

سیدعلی تدین‌ صدوقی: دوست قدیمی و خوبم، دکتر حسن پورگل‌محمدی، مدرس، پژوهشگر، نویسنده و کارگردان تئاتر خواست که نقدی بر کتاب او با نام «هنرهای نمایشی؛ روان‌شناسی و جامعه‌شناسی تئاتر» که به ...

|

نظرات کاربران