در حال بارگذاری ...
به همت مدیریت هنری معاونت فرهنگی عقیدتی سیاسی ستاد ارتش

کارگاه آموزش بازیگری ویژه هنرجویان نظامی برگزار شد
تلاش برای روایت ناگفته‌های سربازی، دفاع مقدس و شهدا

کارگاه آموزش بازیگری روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی کوی شهید رسولی ستاد ارتش با حضور هنرجویان نظامی متشکل از کارکنان پایور، دانشجویان و فرزندان آنان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، در این کارگاه امین اکبری نسب از مدرسان مدعو دانشگاه و خانه تئاتر کشور، به تدریس تمرینات علمی و عملی هنر بازیگری با تکیه بر اجراهای تک نفره (مونولوگ) شامل: بدن، نمایش ایمایی، استفاده چند معنایی از اشیا و اتودهای تک نفره بر اساس موقعیت­‌های پیشنهادی برای کارکنان پایور، دانشجویان و فرزندان پسر آنان پرداخت تا زمینه حضور و تقویت گروه­ های نمایشی تک نفره در پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ستاد آجا (سرباز وطن) در مرداد ماه سال آینده، فراهم گردد.

امین اکبری نسب در ابتدا با اشاره به اهمیت برگزاری چنین کارگاه­ های آموزشی گفت: تئاتر سبب خواهد شد تا بسیاری از ناگفته‌­های محیط­‌های سربازی و حتی دفاع مقدس و شهدا در قالبی جذاب به دید تماشاگران برسد و این جادوی هنرهای نمایشی­ است.

او پرداختن به مقولة تئاتر را در ارتش یک ضرورت دانست و ادامه داد: بازیگری تئاتر می­‌تواند با ارتقای روحیه خودباوری، سبب ارتقای روحیه رزم در نظامیان نیز گردد زیرا آنان قادرند با تولید آثار «تئاتر حماسی و ارزشی» و حتی «تئاتر پداگوژیک» یا «تئاتر آموزشی» زمینه بیان و حل بسیاری از مسائل پیرامونی خویش را بازیابند.

سرهنگ دوم بابک معماری مدیر هنری ستاد ارتش نیز با اهمیت به نقش آموزش و پرورش هنرمندان نمایشی این نهاد از طریق برگزاری چنین دوره‌­هایی گفت: دوره فوق خواهد توانست به رشد و شناخت علمی و عملی این هنرمندان کمک نماید تا زمینه افزایش سطح کمی و کیفی آثار صحنه ای در پنجمین سراسری جشنواره تئاتر ستاد ارتش «سرباز وطن» فراهم شود.

معماری تصریح کرد: برگزاری کارگاه­‌های آموزشی به دلیل محدودیت­های بیماری کرونا چند سالی متوقف شده بود اما امسال با رعایت شیوه‌­نامه‌­های بهداشتی این امر میسر شد تا روند ترسیمی از سال­‌های دور تا به امروز، منقطع نگردد.

او با بیان اهمیت استفاده از ابزار هنری به خصوص نمایش برای نشر و ترویج ارزش­‌های ملی، حماسی و مذهبی در میان کارکنان پایور و خانواده‌­های ارتش، افزود: هنر تئاتر برای مقابله با جنگ نرم دشمن به ویژه در میان نسل جوان، نیاز به پرورش هنرمندانی متعهد دارد که با بهره­ گیری از سیرة اخلاقی بزرگان دینی و شهدای اسلام در کنار شناخت دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بتوانند دست به آفرینش آثاری تأثیرگذاری بزنند که برگرفته از دریافت­‌ها و احساسات درونی خویش است. از این روست که نقش آموزش به عنوان عنصری کلیدی برای تولید آثار صحنه‌ای مطرح می­‌شود تا فرآیند آفرینش هنری، رنگ و بوی علمی و عملی گیرد.    

معماری در پایان بیان کرد: قرار است به جهت حفظ و اشاعه هنرهای نمایشی در سطح ارتش، سال آینده نیز دوره مشابهی برای همسران و فرزندان دختر برگزار گردد که زمان و مکان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران