در حال بارگذاری ...
پرکارترین بازیگران تئاتر در سال1400

از یک بازیگر 10 نقشی تا هفت بازیگر سه نقشی !

سال ۱۴۰۰ در تئاتر نام هایی بیشتر از دیگران شنیده شده است. این گزارش‌، به معرفی بازیگرانی اختصاص دارد که در سال ۱۴۰۰ در سه اثر نمایشی و بیشتر حضور داشته‌اند.

به گزارش ایران تئاتر:در طی سال‌های اخیر ساختار تئاتر ایران دچار تغییرات چشم گیری شده است.دخالت کرونا در فعالیت‌ها،کاهش تولید و اهمیت گیشه و رفتن به سمت حرفه‌ای‌گری در بخش درآمدزایی و... و چنان همه‌گیر شده که تئاتری‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. گروه‌های مختلف تئاتر از جمله بازیگران،نویسندگان،کارگردانان و طراحان همه و همه در این شکل تازه به دنبال تثبیت جایگاه حرفه ای خود هستند.

در این فضای جدید دیگر تمرکز بر یک اثر در سال و گزیده کاری کمتر جایی دارد و اگر قرار است یکی از تئاتری‌های نام آشنا باشید؛ باید در تمام طول سال فعالیت کنید و اثری روی صحنه داشته باشید. این پدیده مانند هر اتفاق دیگری با تهدید ها و فرصت هایی همراه است. از یک سو غنی شدن گیشه‌های تئاتر باعث می شود تا اعضای یک گروه با دست یافتن به منافع مالی بتوانند به صورت جدی تر برای هنر خود وقت بگذارند و از سوی دیگر این متمرکز بودن بر تئاتر و فرعی نبودنش در زندگی روزمره باعث افزایش توانایی‌های هنری فرد می شود. به همین ترتیب اما پرکاری معایبی را به همراه دارد؛ در این پرکاری و عدم تمرکز هنرمند، گاهی کیفیت رخت بر می بندد . به عنوان مثال شباهت در بازی دو نقش متفاوت یا دو طراحی از یک طراح مشاهده می شود. شاید هم به نظر این یک نتیجه طبیعی است؛ زیرا خلاقیت نیز مثل هر چیزی می تواند محدودیت های خودش را در یک بازه زمانی  داشته باشد.

در گزارش پیش رو به بررسی 11 تن از پرکارترین بازیگران تئاتر در سال 1400 خواهیم پرداخت.

 

حامد شیخی ؛ با نقش آفرینی در 10 اثر

حامد شیخی در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش مردگان به کارگردانی امیرحسین انصاری در خانه نمایش مهرگان ۳۰ خرداد تا ۲۲ تیر،نمایش تکرار به کارگردانی و بازیگری خودش در خانه نمایش مهرگان ۲۲ اردیبهشت تا ۷ خرداد،نمایش جهنم به کارگردانی و بازیگری خودش در خانه نمایش مهرگان ۶ تا ۲۲ مرداد،نمایش عمو قاتل به کارگردانی و بازیگری خودش در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ۱۸ مهر تا ۱۰ آبان،نمایش قصه شهرزاد به روایت سنمار به کارگردانی و بازیگری خودش در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ۱۷ شهریور تا ۹ مهر،نمایش انجمن نویسندگان مرده به کارگردانی مجتبی جعفری پور در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ۱۱ مهر تا ۲ آبان،نمایش مرغ دریایی دایی وانیا به کارگردانی حسین حیدری پور در تماشاخانه سنگلج ۱۳ آبان تا ۱۲ آذر،نمایش دروغ رستاخیز به کارگردانی طاها محمدی در پردیس تئاتر شهرزاد ۲۵ آبان تا ۲۰ آذر،نمایش دوشیزه به کارگردانی و بازیگری خودش در خانه هنر آبان ۲۲ دی تا ۸ بهمن،نمایش قصه قرن به کارگردانی و بازی خودش در پردیس تئاتر سپند از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ به ایفای نقش پرداخته است.

 

امیرحسین انصافی ؛ با نقش آفرینی در شش اثر

امیرحسین انصافی در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش عمارت قجری به کارگردانی مریم باقری در تماشاخانه سنگلج ۲۰ دی تا ۸ بهمن،نمایش تصویر مصور مظفری به کارگردانی وحید نفر در تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی ۱۰ آذر تا ۱۰ دی،نمایش حیاط خانه ما به کارگردانی وحید خسروی در کانون ‌پرورش ‌فکری ‌کودکان ‌و ‌نوجوانان ‌- ‌سالن ‌گلستان ۱۱ آبان تا ۱۲ آذر،نمایش خفتگان چشم باز به کارگردانی جواد انصافی در تالار محراب - سالن استاد جعفر والی ۲۵ بهمن تا ۲۰ اسفند،نمایش باباکرم به کارگردانی وحید شاهینی در تالار ‌محراب ‌- ‌سالن ‌استاد ‌جعفر ‌والی ۱۸ تا ۳۰ مهر،نمایش گورخر سیاه به کارگردانی شراره طیار در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۷تا۱۰ آذر به ایفای نقش پرداخته است.

 

دو بازیگر با چهار حضور 

محمدهادی عطایی 

محمد هادی عطایی نویسنده،بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما و تلویزیون در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش توفان به کارگردانی مصطفی کوشکی در تماشاخانه ایرانشهر - سالن استاد ناظرزاده کرمانی از ۲۸ بهمن تا ۲۷ اسفند،نمایش عمارت قجری به کارگردانی مریم باقری در تماشاخانه سنگلج ۲۰ دی تا ۸ بهمن،کنسرت نمایش مرگ گرم به کارگردانی محمد رضا عطایی فر در تئاترشهر سالن قشقایی ۲۸ اردیبهشت تا ۴ تیر،نمایش خمپاره سیزده به کارگردانی خودش در خانه تئاتر تماشاخانه جوانمرد ۱۷ مهر به ایفای نقش پرداخته است.

 

سمن قناد 

سمن قناد در سالی که گذشت از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است. او در اجرا خوانی دنیا در خانه نمایش مهرگان به کارگردانی علیرضا حاتمی ۶ آذر،نمایش تلمیخا به کارگردانی بابک پرهام در تئاترشهر کارگاه نمایش ۹ تا ۲۸ دی،نمایش آخرین قطره از نیمه‌ی پر لیوان به کارگردانی آرش واحدی در خانه ‌هنرمندان ‌- ‌سالن ‌استاد ‌انتظامی ۲۰ دی تا ۱۳بهمن،نمایش اپلیکیشن بابا یاب به کارگردانی محمد عبدی جمالی در تالار هنر ۲۹ دی تا ۱۴ اسفند،نمایش اپلیکیشن بابا یاب به کارگردانی محمد عبدی جمالی در تئاتر شهرزاد ۱۸ اسفند تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ به ایفای نقش پرداخته است.

هفت بازیگر سه نقشی 

ایمان سلگی 

 ایمان سلگی در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش لباس جدید پادشاه به کارگردانی لادن نازی در تماشاخانه سنگلج ۱۰ بهمن تا ۲۰ اسفند،نمایش تن‌ها به کارگردانی علیرضا معروفی در تئاترشهر سالن سایه ۷ تیر تا ۱۴ آبان،نمایش تلفات به کارگردانی علیرضا معروفی در تالار مولوی ۲۳ آذر تا ۱۴ دی به ایفای نقش پرداخته است .

 

محمد نیازی 

محمدنیازی در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش تن ها به کاردانی علیرضا معروفی در تئاتر شهر سالن سایه 7 تیر تا 14 آبان ، نمایش تخلیه به کارگردانی امیر ارسلان خالویی در پردیس سپند 15 تا 25 اسفند ، نمایش تلفات به کارگردانی علیرضا معروفی در تالار مولوی 23 آذر تا 14 دی به ایفای نقش پرداخته است .

 

رضا بهرامی 

رضا بهرامی در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش بی خوابی به کارگردانی سعید هاشمی پور در تئاترشهر سالن سایه ۲۸ بهمن تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۱،نمایش تختی در اتاق۲۳هتل آتلانتیک به کارگردانی تینو صالحی در تئاترشهر سالن قشقایی ۲ آذر تا ۳ دی،نمایش غلامرضا لبخندی به کارگردانی کهبد تاراج در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان ۶ مهر تا ۱۴ آبان به ایفای نقش پرداخته است .

 

تینو صالحی 

تینوصالحی در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش خون خانه زنان به کارگردانی فرشاد یاری در تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی ۱۳ دی تا ۱۰ بهمن،نمایش غلامرضا لبخندی به کارگردانی کهبد تاراج در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان ۶ مهر تا ۱۴ آبان،نمایش سگک به کارگردانی کهبد تاراج در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان ۲۸ اردیبهشت تا ۴ تیر به ایفای نقش پرداخته است.

 

مجید رحمتی 

مجید رحمتی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش تختی در اتاق۲۳هتل آتلانتیک به کارگردانی تینو صالحی در تئاترشهر سالن قشقایی ۲ آذر تا ۳ دی،نمایش غلامرضا لبخندی به کارگردانی کهبد تاراج در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان ۶ مهر تا ۱۴ آبان،نمایش تصویر مصور مظفری به کارگردانی وحید نفر در تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی ۱۰ آذر تا ۱۰ دی به ایفای نقش پرداخته است.

 

نجلا نظریان 

نجلا نظریان در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش خون خانه زنان به کارگردانی فرشاد یاری در تماشاخانه ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی ۱۳ دی تا ۱۰ بهمن،نمایش غلامرضا لبخندی به کارگردانی کهبد تاراج در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان ۶ مهر تا ۱۴ آبان،نمایش تختی در اتاق۲۳هتل آتلانتیک به کارگردانی تینو صالحی در تئاترشهر سالن قشقایی ۲ آذر تا ۳ دی به ایفای نقش پرداخته است .

 

شادی ضیایی 

 شادی ضیایی در سال اخیر از جمله بازیگران پر کار تئاتر بوده است او در نمایش غلامرضا لبخندی به کارگردانی کهبد تاراج در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان ۶ مهر تا ۱۴ آبان،نمایش مرفی به کارگردانی نگین ضیایی در تئاترشهر سالن سایه ۲۸ اردیبهشت تا ۴ تیر،نمایش هاری یا سرگذشت مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود در تئاتر شهرزاد ۴ تا ۲۹ آذر به ایفای نقش پرداخته است.




مطالب مرتبط

امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر
امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر

امیرحسین انصافی نویسنده و کارگردان نمایش «هر روز نوروزه» می‌گوید پدر (جواد انصافی) به‌عنوان شخصیت عمو نوروز در نمایش بسیار تاثیرگذار است. نوع تیپی که او در این اجرا دارد با همه اجراهایی که تاکنون داشته‌ است، متفاوت است و به صورت فیزیکی در این نمایش حضور ندارد بلکه با کمک هوش ...

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت فروشی «مجنون آن لیلی» آغاز شد

بلیت‌فروشی موسیقی-نمایش «مجنون آن لیلی» به کارگردانی و آهنگسازی پیمان خازنی که در تالار حافظ روی صحنه می‌رود، آغاز شد. 

|

نظرات کاربران