در حال بارگذاری ...
اجرای متن مایکل فرین با ترجمه و کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی

نمایش کمدی «جنون محض» به صحنه می‌رود

علیرضا کوشک‌جلالی نمایش «جنون محض»، بهترین کمدی سال۱۹۸۳ انگلستان را که خودش ترجمه کرده، در سال ۱۴۰۱ به صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر، علیرضا کوشک‌جلالی نویسنده، مترجم، مدرس و کارگردان تئاتر، قصد دارد در سال ۱۴۰۱، با همراهی گروهی از بازیگران و عوامل حرفه‌ای، نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین را روی صحنه بیاورد. این هنرمند باسابقه تئاتر در کشور آلمان نیز در این عرصه فعالیت کرده و آثار متعددی را روی صحنه برده است.

حاصل آخرین حضور (۱۷دی تا ۲۰ اسفند سال۱۴۰۰) علیرضا کوشک‌جلالی در ایران، برگزاری چند کارگاه آموزشی در شهر لاهیجانِ استان گیلان و شهر بستکِ استان هرمزگان، روی صحنه بردن ۲ نمایش در شهرهای رشت و میبد، آغاز تمرینات اولیه یک نمایش در شهر بستک (هرمزگان)، یک نمایش موزیکال به زبان گیلکی در شهر لاهیجان و یک نمایش کمدی در شهر تهران بوده است.

در نمایش «جنون محض» حمیدرضا علی‌نژاد و هاتف کلاته به عنوان «تهیه کننده» و بهزاد جاودان‌فرد به عنوان «مجری طرح»، این کارگردان را یاری می‌دهند.

علیرضا کوشک جلالی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت ارشاد و برنده جایزه افتخاری تئاتر شهر کلنِ آلمان بوده و از سال ۱۳۶۳ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار شده است. او همچنین عضو دائمی هیئت ژوری انتخاب بهترین شخصیت تئاتری کلن و عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران هم به شمار می‌‍آید. این نویسنده باتجربه تئاتر، برای نمایشنامه «پا‌برهنه، لخت، قلبی در مشت» جایزه نمایشنامه‌نویسی آلمان را دریافت کرد. همچنین پنج نمایشنامه از او به زبان آلمانی در انتشارات «تئاتر مونیخ» آلمان به چاپ رسیده است. در ایران هم بیش از ۲۵ نمایشنامه، ترجمه، دفتر شعر، قصه، تحقیق و... از او در انتشارات قطره، نمایش، افراز، مهر نوروز و آماره به چاپ رسیده است. او تاکنون بیش از  ۴۵ نمایش در آلمان و ۳۵ نمایش در ایران به روی صحنه برده و ۵ اثر از او در سال‌های اخیر نامزد بهترین اجراهای کشور آلمان بوده‌اند. او در ادامه فعالیت‌های تئاتری خود در کشور آلمان، در سال ۱۳۸۷ برای اولین بار، به عنوان کارگردان اپرا، در شهر دورتموند، یک اپرای مخصوص کودکان را به صحنه برد.

کوشک‌جلالی در چند سال اخیر توجه مخصوصی به امر آموزش و تئاتر شهرستان‌ها داشته است که حاصل کارهای اخیرش در شهرستان‌ها چندین کارگاه آموزشی بازیگری و کارگردانی و اجرای ۱۵نمایش بوده است.




مطالب مرتبط

جنونِ محضِ مایکل فرین وخنده‌ی ملیح کوشک‌جلالی بر آنچه می‌بینیم و آنچه نمی‌بینیم

روایتی معناگرا از نمایش جنون: کوشک جلالی
جنونِ محضِ مایکل فرین وخنده‌ی ملیح کوشک‌جلالی بر آنچه می‌بینیم و آنچه نمی‌بینیم

روایتی معناگرا از نمایش جنون: کوشک جلالی

عبدالحسین لاله: هنرمندان باهوش تاریخ از همان یونان باستان یاد گرفتند گاهی لازم است جدی‌ترین مفاهیم نزد بشر چون مقولات فلسفی را به سخره بگیرند. آنها در نمایشی که به «کمدی‌ اشتباهات» شهرت داشت نشان دادند چگونه فلاسفه‌ای که به خلقت و آفرینش هستی و انسان می‌اندیشند، حتی چاه ...

|

نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک
نظری بر نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین و کار علیرضا کوشک جلالی

اجرای کمدی در مرزهای گروتسک

حمیدرضا کاظمی‌پور*: یک گروه بازیگران تئاتر در حال آماده‌سازی اجرایی برای صحنه هستند و در خلال آماده‌سازی اثر برای اجرا، نقبی بر فرایندهای پیچیده تولید، آماده‌سازی و پشت‌صحنه تئاتر ...

|

نظرات کاربران