در حال بارگذاری ...
برای سومین بار رخ می دهد

حضور امیررضا کوهستانی در جشنواره تئاتر آوینیون

امیر رضا کوهستانی با «در ترانزیت» در جشنواره تئاتر آوینیون حضور خواهد یافت.

به گزارش ایران تئاتر  به نقل از روزنامه لیبراسیون، امیر رضا کوهستانی قرار است در بخش اصلی جشنواره نمایش «در ترانزیت» را روی صحنه ببرد. او سال 2018 با نمایش «بی‌تابستان» در این جشنواره حضور داشت.
« ترانزیت» به نویسندگی مشترک امیررضا کوهستانی و کیوان سررشته براساس رمانی نوشته آنا زگرس است که در سال 1944 منتشر شد . داستان در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد و درباره مردمی است که  مجبور به فرار، تبعید و پناهندگی می‌شدند.

در خلاصه داستان نمایش «در ترانزیت» چنین آمده است: امیررضا کوهستانی، کارگردان و نویسنده‌ ایرانی در سال ۲۰۱۸ در فرودگاه مونیخ گیر افتاده است، کوهستانی قرار است برای شرکت به فستیوالی به سانتیاگو شیلی برود، اما ماموران فرودگاه به دلیل  اشتباهی در ویزایش، به او اجازه نمی‌دهند به سفرش ادامه بدهد، به همین دلیل کوهستانی مجبور می‌شود چند ساعتی را در کنار مهاجرانی سپری کند که قرار است از اتحادیه اروپا دیپورت شوند. کوهستانی در مدتی که در بخش ترانزیت فرودگاه مونیخ منتظر است تا وضعیتش روشن شود، در حال خواندن رمان «ترانزیت» آنا زِگرس است، تئاتری در آلمان به او پیشنهاد داده است که اقتباسی از آن رمان را روی صحنه ببرد و کوهستانی در همان سالن انتظار فرودگاه در کنار مهاجران امروز نمایشی را تصور می‌کند که قصه مهاجرانی است که در بندر مارسی پاریس گیر افتاده‌اند...

«در ترانزیت» که به زبان‌های فرانسه، فارسی، انگلیسی و پرتغالی اجرا می‌شود پیشتر در «کمدی دوژنو» سوییس به صحنه رفته است.

امیررضا کوهستانی تنها کارگردان تئاتر ایران است که ۳ بار و به دعوت برگزار کنندگان فستیوال بین‌المللی «آوینیون»، در بخش اصلی این رویداد مهم تئاتر جهان حضور پیدا کرده است.
در نمایش «در ترانزیت» مانند اجرای دیگر کوهستانی «در انتظار گودو» که در سال گذشته در محوطه باز پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب اجرا شد، تمام بازیگران نمایش را زنان تشکیل می‌دهند. مهین صدری که پیش از این در چندین نمایش دیگر کوهستانی حضور داشت، در این نمایش نقش خود کوهستانی را بازی می‌کند، خزر معصومی در اولین تجربه تئاتریش نقش وکیل داوطلبی را بازی می‌کند که در ۲ دوره زمانی مختلف به مهاجرانی که از آتش جنگ فرار کرده‌اند کمک می‌کنند. ۲ بازیگر فرانسه زبان دیگر، دانائه داریو و اگات لوکومت، در نقش‌های مختلف مهاجران اروپایی فراری از جنگ جهانی دوم را در کنار مرزداران و کنسولگران سفارتخانه‌های کشورهای میزبان را تصویر می‌کنند.

گفتنی است در این جشنواره فیلمساز مشهور کیریل سربرنیکوف اهل روسیه  قرار است  براساس داستان کوتاه«راهب سیاهپوش» نوشته چخوف نمایشی را روی صحنه ببرد .او به زودی همراه با هنرمندان روسی در آوینیون به تمرین خواهد پرداخت.

امسال هفتاد و ششمین دوره جشنواره آوینیون در این شهر  فرانسوی برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران