در حال بارگذاری ...
کاظم نظری در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی :

جشنواره تئاتر ترکی می‌تواند نقش تاثیرگذاری در دیپلماسی فرهنگی کشور داشته باشد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جشنواره تئاتر ترکی در تبریز را بسیار تاثیرگذار در منطقه و دیپلماسی فرهنگی ایران عنوان کرد.

  به گزارش ایران تئاتر کاظم نظری در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره ارزشمند و پراهمیت با محوریت ایران می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و خوشبختانه پتانسیل و ظرفیت بالای هنری و هنرمندان آذربایجان‌شرقی نیز زمینه را برای برگزاری این جشنواره  فراهم آورده است.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این رویداد فرهنگی و هنری را بسیار جذاب و کارساز برشمرد و تصریح کرد: اگر اقدامات لازم در این خصوص توسط مسئولین و اهالی تئاتر استان انجام گیرد، سعی خواهیم کرد در حد توان حمایت‌های لازم را از برگزاری این جشنواره داشته باشیم.
وی، تئاتر تبریز و استان را دارای جایگاهی برجسته در سطح کشور دانست و گفت: هنرهای نمایشی با توجه به ظرفیت بالایی که در بطن و متن خود دارد می‌تواند آورده اقتصادی خوبی نیز به همراه داشته باشد و باید با هم‌افزایی و همراهی همه‌ نهادها تقویت شود.
نظری، همراهی و هم‌افزایی دیگر نهادها و ادارات در استان را برای گسترش و تعمیق فعالیتهای هنری حائز اهمیت برشمرد
سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این نشست گفت: تئاتر در آذربایجان‌شرقی توانمند شده و پررونق است. با تدابیری که انجام شده و همراهی و هم‌افزایی مسئولین و اصحاب فرهنگ و هنر، پس از تهران، آذربایجان‌شرقی در امر واگذاری مراکز خوب عمل کرده و برخی از فعالیتهای فرهنگی و هنری به سمت اقتصادی شدن سوق یافته‌اند که یکی از این موارد تئاتر است.
وی افزود: تئاتر در استان ما از چتر حمایتی بیرون آمده و توانمند شده و می‌تواند آورده‌ی اقتصادی داشته باشد.
ناظمی تصریح کرد: فعالان و هنرمندان حوزه تئاتر با همتی که دارند، خودشان در جشنواره‌های مختلف تئاتر در خارج از ایران شرکت می‌کنند و عناوینی ارزشمند را برای تئاتر کشور کسب می‌نمایند اما ادامه این روند نیازمند همراهی و حمایت است.
وی با اشاره به صبغه تبریز در حوزه هنر نمایش، گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده پس از تهران تبریز در تعداد فارغ‌التحصیلان هنر نمایش،‌در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و تعدد آموزشگاههای آزاد هنری برای آموزش تئاتر و تعداد اجراهای نمایش و تماشاگران تئاتر و ... همه و همه حاکی از رونق تئاتر و وضعیت مطلوب این هنر در استان  است.
ناظمی همچنین بازسازی و بازگشایی مجموعه تئاتر شهر را یکی از نقاط قوت این حوزه برشمرد و گفت: خوشبختانه بازسازی و تجهیز این مجموعه در رونق هنر نمایش در تبریز تاثیر قابل توجهی داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، توجه به شهرستان ها و تقویت زیرساختهای این هنر در شهرستان ها را از دیگر رویکردهای این اداره کل برشمرد و گفت: در این راستا نیز در طی ماه های گذشته چندین جشنواره با گستره ملی در شهرستان های استان برگزار شده و در ایام دهه فجر نیز شاهد برگزاری جشنواره های متعدد تئاتر در شهرستان های استان بودیم.
ناظمی در ادامه خواستار همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی تئاتر استان برای برگزاری جشنواره تئاتر ترکی آذربایجانی شد و  گفت: با توجه به جایگاه تبریز در میان کشورهای همسایه در حوزه هنر نمایش و مرجعیت تبریز در منطقه شمالغرب کشور، این پتانسیل در حوزه هنر نمایش و فعالان این عرصه در استان وجود دارد و امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره با قدرت و قوت در استان باشیم.

گفتنی است مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز جهانی تئاتر به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده و با چند تن از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان دیدارو از مجموعه تئاتر شهر تبریز و تالار مرکزی این شهر بازدید نموده و همچنین  دیروز با حضور در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز به تماشای تئاتر "کوراوغلو" نشست.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی

زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود

مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی درگذشت زنده‌یاد نصرت‌الله میرزایی را تسلیت گفت. کاظم نظری زنده‌یاد میرزایی را از شبیه‌خوانان پیشکسوت شهر خمین دانست که بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

نظرات کاربران