در حال بارگذاری ...
در یادداشت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح شد:

تلاش برای ادامه راه شهداء و هنرمندان شهید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، حجت الاسلام رضا کلاه کج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پیامی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی گفت: تمام تلاش و توان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را جهت ادامه راه شهدا و هنرمندان شهید به کار می‌گیریم.

در متن این پیام آمده است:

زبان هنر یکی از رساترین و قوی ترین ابزار انتقال فرهنگ ها و به وجود آمدن تمدن هاست و به تعبیر زیبای رهبر فرزانه عزیزمان، انقلاب به هنر نیازمند است و این هنر بایستی ممتاز و فاخر و پیشرو باشد.

روز ۲۰ فروردین سال ۱۳۷۲، یادآور عروج هنرمند فرزانه، شهید سید مرتضی آوینی است.

از آن جا که این شهید بزرگوار (راوی با صفای روایت فتح، سردبیر مجله ادبی و هنری سوره، شهید قلم)  عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق، در این راه، خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، پس از شهادت ایشان، روز بیستم فروردین ماه، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی به تمامی هم استانی‌ها و خانواده‌های شهدا و هنرمندان شهیدپرور خوزستان، علو درجات این شهید متعهد و هنرمند را از درگاه خدای شهیدان خواستارم و اعلام می‌دارم این اداره کل تمام تلاش و توان خود را جهت ادامه راه شهدا و هنرمندان شهید به کار می‌گیرد.»

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران