در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

ویژه برنامه های نمایشی هفته هنر انقلاب آغاز شد

ویژه برنامه های نمایشی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی از روز بیستم فروردین ماه در محوطه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر همزمان با آغاز هفته هنر اتقلاب اسلامی ویژه برنامه های نمایشی در قالب اجرای نمایش های خیابانی، پرده خوانی و مجالس نقالی بعدازظهر روز شنبه بیستم فروردین ماه با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، محمد مهدی ابدالی معاون و مدیران اداره کل هنرهای نمایشی در میان استقبال مردمی در محوطه مجموعه تئاتر شهر پیش روی شهروندان قرار گرفت.

در اولین روز از برگزاری این رویدادهای نمایشی که از ساعت 16 تا 18:30 اجرا می شوند،«نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد ابوالفضل ورمزیار،  نمایش خیابانی «29» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار ،  نمایش خیابانی «منم آرش» به نویسندگی و کارگردانی علی محمد راد منش ، نمایش خیابانی «به رنگ پرچم» به نویسندگی و کارگردانی پویا امامی و مجتبی خلیلی ،نمایش «روح خدا» به نویسندگی و کارگردانی هومین میر معنوی ، نمایش خیابانی «سردار انقلاب» به کارگردانی اکبر قهرمانی و «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد میرزا علی پیش روی شهروندان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش در بین اجراهای یاد شده مرشد جواد خرمی از هنرمندان شاخص عرصه نمایش های آیینی  هم در فواصل زمانی مختلف به اجرای برنامه پرداخت.

گفتنی است کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی، طی  یادداشتی مشروح ضمن اهمیت و کارکردهای هنر نمایش در معرفی و تبیین مبانی انقلاب اسلامی ایران بر ضرورت نظریه پردازی الگوها و ساختارهای تماتیک، محتوایی، دراماتیک، ژانری و اجراییِ دراین عرصه تاکید کرد که پیشتر در ایران تئاتر منتشر شده است .

ویژه برنامه های نمایشی هفته هنر انقلاب ، توسط اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری مجموعه تئاتر شهر، انجمن هنرهای نمایشی ایران، دانشگاه سوره، شهرداری منطقه 11 تهران، دفترتئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی و شبکه رادیویی نمایش تا روز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه اجرا خواهند شد.

 

عکس ها از اختر تاجیک 




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

در گفت‌وگو با سیدجواد طاهری مطرح شد

ادامه اجراها در تئاترشهر به شرط حضور تماشاگر

سیدجواد طاهری، مدیر مجموعه تئاتر شهر با اشاره به اینکه تئاتر ﺑﺪون ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ ﻣﻌﻨﯽ ﻧﺪارد، گفت در ﺳﺎل ﺟﺪﯾﺪ آﺛﺎری ﮐﻪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه‌اﻧﺪ اﮔﺮ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ ﺧﻮدﺷﺎن را ﺑﻪ ﺳﺎﻟﻦ ﺑﯿﺎورﻧﺪ اﻣﮑﺎن اداﻣﻪ اﺟﺮا را ﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ.

|

گفت‌وگو با کارگردان «بازگشت به خان نخست»

داریوش نصیری: تماشاگر باید خودش را در پیکره و معنای اثر پیدا کند
گفت‌وگو با کارگردان «بازگشت به خان نخست»

داریوش نصیری: تماشاگر باید خودش را در پیکره و معنای اثر پیدا کند

داریوش نصیری، کارگردان نمایش خیابانی «بازگشت به خان نخست» بر این باور است که ارتباط مخاطبان با نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی زمانی شکل می‌گیرد که تماشاگر خودش را در پیکره و معنای اثر پیدا کند.

|

آمار فروش هفتگی نمایش‌های تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج اعلام شد

آمار فروش هفتگی نمایش‌های تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج اعلام شد

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای تالار چارسو و تریای قشقایی مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 27 بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

|

نظرات کاربران