ابراز تاسف یک آهنگساز از بیتوجهی به موسیقی تئاتر
ایلیا منفرد معتقد است موسیقی یکی از اضلاع تئاتر به حساب میآید ولی جای تاسف است که برخی کارگردانان تئاتر با موسیقی برخورد ابزاری دارند. این آهنگساز جوان به سایت ایران تئاتر گفت:«با توجه به وجود نگاه ابزاری برخی کارگردانان تئاتر چندان تمایلی به پرکار بودن ندارم چرا که عادت ندارم برای راه افتادن کار، آهنگسازی کنم.»
ایلیا منفرد معتقد است موسیقی یکی از اضلاع تئاتر به حساب میآید ولی جای تاسف است که برخی کارگردانان تئاتر با موسیقی برخورد ابزاری دارند.
این آهنگساز جوان به سایت ایران تئاتر گفت:«با توجه به وجود نگاه ابزاری برخی کارگردانان تئاتر چندان تمایلی به پرکار بودن ندارم چرا که عادت ندارم برای راه افتادن کار، آهنگسازی کنم.»
وی در ادامه افزود:«در تئاتر با سه قشر موزیسین مواجهایم؛ نخست موزیسینهایی که همواره دم دست بودهاند و آهنگسازان زبدهای نیز نیستند. دسته دیگر موزیسینهاییاند که از موسیقی انتخابی و یا گرتهبرداری شده استفاده میکنند و دسته آخر به تعدادی هستند که به صورت خلاقانه آهنگسازی میکنند و البته انگشت شمارند.»
منفرد خاطر نشان کرد:«عدم حمایت مسئولان باعث شده که تئاتر دچارخودگدایی شود تا جایی که آهنگساز تئاتر قیمت مشخصی ندارد؛ بنابراین حرفهایها هم مجبور میشود دستمزدی دریافت کند که آهنگسازان سطوح پایینتر دریافت میکنند، در حالی باید موزیسینهای خوب شناسایی شده و جدی گرفته شوند.»
وی در پایان گفت:«اخیراً پیشنهاداتی در زمینه تئاتر داشتهام اما با توجه به مشغلههای کاری ترجیح دادم نپذیرم، اما در صورت وجود یک پیشنهاد منطقی به طور قطع دوباره در تئاتر حضور خواهم یافت.»
گفتنی است ایلیا منفرد طی دو سال گذشته دو نمایش"مرد نیک" و"سه گانه میتراس" به کارگردانی امیر دژاکام را آهنگسازی کرد.