در حال بارگذاری ...
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) ::

هنرمندان نقش مهمی در پیش برد اهداف جنگ نرم دارند

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در جمع هنرمندان بسیجی استان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، تاکید کرد:هنرمندان نقش بسزایی در پیش برد اهداف جنگ نرم و بازدارندگی دارند.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل؛ سردار غلامحسین محمدی اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در جمع هنرمندان بسیجی استان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره سید اهل قلم، شهید مرتضی آوینی، برگزار شد، با اشاره به نقش هنرمندان در روشنگری جامعه و تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، گفت: هنرمندان ما در همه صحنه ها حضوری موفق دارند و با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری نشان داده اند که نقش بسزایی در پیش برد اهداف جنگ نرم و بازدارندگی دارند.

وی با اشاره به مولفه‌های هنر انقلابی،شهید آوینی را نمونه و الگوی هنرمندان متعهد عنوان کرد و با اشاره به حضور هنرمندان استان در عرصه‌های مختلف،افزود:نمایش افلاکیان خاکی که توسط هنرمندان استان در ایام هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود،تنها نمونه‌ای از هنر انقلابی و متعهد است که در آن ارزش‌های الهی و انسانی به زیبایی تمام با حداقل‌ترین امکانات به تصویر کشیده شد.

سردار محمدی اصل به راه اندازی نمایشگاه‌های رزمی و فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:در همه عرصه‌های دفاعی،فرهنگی و اجتماعی کشور،مردم یار و یاور و پشتیبان نیروهای مسلح هستند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)به جنگ نرم نیز اشاره کرد و گفت:امروز در سایه پشتیبانی و حمایت مردم در جنگ سخت از کشورهای قدرتمند هستیم و تهدیدات دشمنان را قاطع و کوبنده پاسخ می‌دهیم.

وی توان موشکی ایران را تنها گوشه‌ای از توان تجهیزات رزمی ایران قدرتمند نام برد و اظهار داشت:انهدام مقر داعش در دیرزور و پایگاه امریکایی عین الاسد ان هم با ۵ و ۶ موشک نقطه زن بیانگر اقتدار ایران اسلامی در جنگ سخت است.

سردار محمدی اصل به لزوم جهاد تبیین در عرصه دفاع مقدس برای نسل‌های پیش رو اشاره کرد و گفت:ایثارگری‌های دفاع مقدس به ویژه حماسه آفرینی‌های شهدا باید هنرمندانه رویت و بازگویی شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)با بیان اینکه جنگ سایبری،امروز اغلب جنگ فرهنگی و اجتماعی است گفت:دشمنان در کنار تهاجم فرهنگی از میادین اقتصادی و سیاسی نیز غافل نیستند.

وی با اشاره به جنگ‌های صدر اسلام،با بیان اینکه دشمنان بعد از آنکه فهمیدند توان مقابله با حضرت علی(ع)را در نبرد مستقیم ندارند با روی آوردن به جنگ نرم در جنگ صفین و مصاف‌های بعد از آن موجب خانه نشینی حضرت علی(ع)به مدت ۲۵ سال شدند،اظهار داشت:مالک اشتر تنها یار و یاور حضرت علی(ع)بود که در جنگ نرم نیز همراه امام بود و تا آخرین نفس در کنار مولای خود ماند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)از هنرمندان خواست تا مالک اشتر گونه در جنگ نرم پیش رو یار و یاور مولی خود،رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و با هنر خود،در جامعه بصیرت افزایی کنند.

وی با اشاره به مشکلات فراروی هنرمندان،اظهار داشت:مشکلات همواره وجود دارند با این وجود مهمترین عامل موفقیت در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی،خلاقیت و نوآوری و انجام وظیفه به بهترین وجه با کمترین هزینه است و این یعنی انقلابی و جهادی عمل کردن است.

سردار محمدی اصل به کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت:بسیج هنرمندان نیز در این راستا یادواره شهدای هنرمند استان اردبیل را به صورت هنرمندانه و با رویکرد هنری و بصورت مردم محور برگزار کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)از برگزاری حلقات صالحین به عنوان زمینه ساز معرفت افزایی در جامعه نام برد و گفت:روح جهادی از معنویت بر می‌خیزد.

وی با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران تربیت یافتگان حلقه‌های صالحین هستند،افزود:خروجی حلقه‌های صالحین به بهترین وجه ممکن در کمک مومنانه و در ایام کرونا به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده شد.

سردار محمدی اصل با اشاره به زیرسخت‌های فرهنگی و هنری موجود در استان اردبیل و ضرورت ایجاد مراکز فرهنگی و هنری،تصریح کرد:از احیای سالن‌ها و مراکز فرهنگی و هنری راکد و مغفول مانده در سراسر استان حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد:هنرمندان برای به تصویر کشیدن هنر خود به مراکز فرهنگی نیاز دارند از این رو با تمام توان از هنرمندان برای رسیدن به مطالبات به حق خود در زمینه اختصاص مراکز فرهنگی و هنری با کمترین هزینه ممکن پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

عبدالله بحرالعلومی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این نشست به تبیین مولفه‌های هنر انقلابی پرداخت و گفت:متأسفانه در بسیاری از حوزه‌ها در بازنمایی هنر انقلاب غفلت کرده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت و شرایط رشته‌های هنری در پرداختن به مفاهیم انقلابی و متعهد گفت: علی رغم ضعف و کم کاری در اغلب هنرها در ادبیات انقلاب خوب عمل کرده‌ایم و در سینما هم گاهی ستاره‌هایی در هنر انقلاب بروز و ظهور یافته‌اند اما متأسفانه وقوع طوفان‌هایی در این جریان تلاش کرده اند ذائقه تماشاگر را به سمت غرب‌گرایی سوق بدهد .

بحرالعلومی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه اقتصاد در هنر  که موضوعی بسیار مهم است، خوب عمل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمند مردمی به آرمان‌های مردم نگاه  می‌کند و جامعه هدف او در تولید هنر، آرمان‌هایی است که ملت به خاطرش انقلاب کرده و جوانان این مرز و بوم نیز جان خود را در راهش فدا کرده‌اند.

اجرای زنده نمایش رادیویی پلاکارد نوشته و کار شاهد مجتهدزاده اردبیلی با نقش خوانی شاهد مجتهدزاده اردبیلی،علی دانش،حسین نوروززاده،علی دانش،محمدرضا خدایی و سولماز ودایع خیری بر اساس زندگی نامه هنرمند شهید حجت ایرانی جم از جمله برنامه‌های این نشست.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران