در حال بارگذاری ...

محمود استادمحمد: ما باید دنبال خطابه، خطابه‌نویس و خطابه‌خوان خودمان بگردیم

محمود استادمحمد در خصوص فرازهایی از پیام روز جهانی تئاتر که به توانایی تغییر جامعه به وسیله تئاتر می‌پردازد به ایران تئاتر گفت: در حال حاضر همه جهان یا هر سه جهان ساز دیگری می‌زند و ما همچنان به آن ساز سنتی و قدیمی خودمان پیوند خورده‌ایم. جهان اول از قرن نوزدهم، از نیچه تا امروز، از تغییر گفته و به سمت تغییر حرکت کرده است. جهان دوم یک سره دستخوش تغییرات حیاتی شده و جهان سوم هم به رویکرد تغییر پیوسته است. امروز یک نمایشگر از آمریکای لاتین، از تغییر حرف می‌زند، تغییر جهان به وسیله تئاتر، تغییر انسان به وسیله تئاتر، تغییر همه مفاهیم به وسیله تئاتر اما آیا بنده و شما می‌توانیم به سمت آن پنجره، آن دیدگاه و آن رویکرد قدمی برداریم؟

محمود استادمحمد تئاتر امروز ایران را نیازمند به خطابه‌ای برای زنده کردن عشق به تئاتر در بین هنرمندان ارزیابی کرد.
محمود استادمحمد در خصوص فرازهایی از پیام روز جهانی تئاتر که به توانایی تغییر جامعه به وسیله تئاتر می‌پردازد به ایران تئاتر گفت: در حال حاضر همه جهان یا هر سه جهان ساز دیگری می‌زند و ما همچنان به آن ساز سنتی و قدیمی خودمان پیوند خورده‌ایم. جهان اول از قرن نوزدهم، از نیچه تا امروز، از تغییر گفته و به سمت تغییر حرکت کرده است. جهان دوم یک سره دستخوش تغییرات حیاتی شده و جهان سوم هم به رویکرد تغییر پیوسته است. امروز یک نمایشگر از آمریکای لاتین، از تغییر حرف می‌زند، تغییر جهان به وسیله تئاتر، تغییر انسان به وسیله تئاتر، تغییر همه مفاهیم به وسیله تئاتر اما آیا بنده و شما می‌توانیم به سمت آن پنجره، آن دیدگاه و آن رویکرد قدمی برداریم؟
این کارگردان تئاتر تصریح کرد: ما باید دنبال خطابه، خطابه‌نویس و خطابه‌خوان خودمان بگردیم. تئاتر ما احتیاج به خطابه‌ای از معلم اولش که عشق است دارد. معلمی که امروز آن را گم کرده‌ایم، منزوی کرده‌ایم،‌ در پستو پنهانش کرده‌ایم و نمی‌خواهیم صدایش را بشنویم.»