در حال بارگذاری ...

جشنواره عدالت و امید حرکت در جهت ساماندهی هنر اسلامی است

علی منتظری یکی از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره عدالت و امید در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره گفت: این جشنواره آغاز یک حرکت وسیع و عمیق در جهت ساماندهی جریان هنر اسلامی در کشور است. تلاش ما در برگزاری این جشنواره بر آن است که بتوانیم با اتکا به هنر هنرمندان مسلمان، یک جریان سالم فرهنگی و هنری را ساماندهی کنیم که در پرتو آن بتوان پیام‌های اصلی و مؤلفه‌های بنیادین فرهنگ انقلاب را در قالب بیان هنری عرضه کنیم. منتظری با اشاره به عنوان این جشنواره افزود: انتخاب این نام یک انتخاب نمادین است در واقع محتوای اصلی جشنواره به این دو مفهوم کفایت نمی‌کند اما از آنجا که عدالت به عنوان بنیادی‌ترین مفهوم فرهنگی مورد نظر بوده است، دست اندرکاران این جشنواره را بر آن داشته است تا با این واژگان کلیدی سمت و سوی این حرکت را مشخص کرده و راهی به آینده بگشایند.

یکی از مهمترین اهداف جشنواره عدالت و امید ایجاد یک جریان مستمر و دائمی برخاسته از فرهنگ انقلاب اسلامی است که بتواند هنرمندان مسلمان را در تمامی حوزه‌های هنری سازماندهی کند.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر علی منتظری یکی از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره عدالت و امید در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره گفت: این جشنواره آغاز یک حرکت وسیع و عمیق در جهت ساماندهی جریان هنر اسلامی در کشور است. تلاش ما در برگزاری این جشنواره بر آن است که بتوانیم با اتکا به هنر هنرمندان مسلمان، یک جریان سالم فرهنگی و هنری را ساماندهی کنیم که در پرتو آن بتوان پیام‌های اصلی و مؤلفه‌های بنیادین فرهنگ انقلاب را در قالب بیان هنری عرضه کنیم.
منتظری با اشاره به عنوان این جشنواره افزود: انتخاب این نام یک انتخاب نمادین است در واقع محتوای اصلی جشنواره به این دو مفهوم کفایت نمی‌کند اما از آنجا که عدالت به عنوان بنیادی‌ترین مفهوم فرهنگی مورد نظر بوده است، دست اندرکاران این جشنواره را بر آن داشته است تا با این واژگان کلیدی سمت و سوی این حرکت را مشخص کرده و راهی به آینده بگشایند.
وی بیان داشت: واژه امید نیز بدین منظور انتخاب شده است که نشاط و شادابی و شور و شعور و هیجان و قله‌های آینده را با زبان هنر بتواند نشان دهد . جشنواره عدالت و امید می‌تواند با پرداختن به آنچه که اشاره شد در واقع جوهر فرهنگ انقلاب و نیاز امروز جامعه ما را ترسیم کند. جوهری که در مقابله با ستمکاران و متجاوزان به حقوق انسانی که عدالت را پایمال می‌کنند امید به آینده‌ای را که از آن محرومان و مستضعفان است بیان می کند.بنابراین تلاش هنرمندان مسلمان برای به تصویر کشیدن هر گوشه‌ای از این جهاد مقدس می‌تواند برای جامعه ما مفید باشد.
منتظری در خصوص تاثیر برگزاری این جشنواره در ساخت آثار فاخر معنوی اظهار داشت: دغدغه ما در این جشنواره نخست باید درک صحیح این راه و مسیر باشد قبل از آنکه ما دغدغه تولید آثار فاخر معنوی ازهنرمندان داشته باشیم به عبارت دیگر جشنواره عدالت و امید در آغاز راه انتظار تولید آثار فاخر معنوی را ندارد اگر چنین امری محقق شود قطعا از آن استقبال می‌کنیم ولی هدف اصلی درک درست و صحیح از یک جریان فرهنگی است که بایستی سالها پیش شکل می‌گرفت و امروز ما شاهد نبوغ و فناوری آن بودیم اما متأسفانه به عللی چون غفلت ما از این مهم مغفول مانده‌ایم.
این عضور شورای سیاست‌گذاری جشنواره در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم در وهله نخست این حرکت بتواند همه هنرمندان مسلمان را که هم دغدغه دین دارند و هم دغدغه مردم، را در کنار هم قرار دهد و بتواند یک جریان توانمند و نیرومندی را به وجود آورد که بدون شک در درازمدت تولید آثار فاخر معنوی هم از دستاوردهای آن خواهد بود.