در حال بارگذاری ...
روایت جدید از زندگی رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی به صحنه تئاتر می‌آید

ساخت نمایش موزیکال ماندلا با همکاری اعضای خانواده

ایران تئاتر: شرکت انگلیسی «یانگ ویک - Young Vic» که در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت دارد به زودی نمایش جدیدی را بر اساس زندگی نلسون ماندلا به روی صحنه خواهد برد.

به گزارش ایران تئاتر نمایش جدید ساخته شده با الهام از زندگی رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی یک تئاتر موزیکال است که «ماندلا» نام دارد. این نمایش با مشارکت و همکاری دو تن از اعضای خانواده این شخصیت تاریخی طراحی شده است.

نمایش ماندلا به کمک آواها و نواهای بومی آفریقای جنوبی داستان زندگی شناخته‌ شده‌ترین شخصیت تاریخ معاصر این کشور را بر صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.  این تئاتر موزیکال با کاوش در مبارزات سیاسی نلسون ماندلا برای رهایی کشورش از سیستم آپارتاید و گذار به سمت دموکراسی و آزادی، داستانی از عزم و امید را روایت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه جهان برای آزادی او و مردم کشورش یکپارچه و متحد شد.

نمایش موزیکال ماندلا تمرکز ویژه‌ای بر زندگی شخصی رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی دارد و به بررسی تاثیرات عاطفی و روحی ۲۷ سال حضور او در زندان  بر زندگی خانوادگی و اعضای خانواده‌اش می‌پردازد. به همین دلیل همسر نلسون ماندلا یعنی وینی یکی از شخصیت‌های محوری این نمایش به شمار می‌رود.

بر اساس تایید شرکت تئاتر یانگ ویک در ساخت نمایش موزیکال ماندلا دو تن از نوه‌های این شخصیت تاریخی یعنی نادی ماندلا و لویو ماداسا مشارکت و همکاری مستقیم داشته‌اند و این تئاتر موزیکال با همراهی خانواده ماندلا تولید شده است. نادی ماندلا موسیقی را ابزار مناسبی برای روایت زندگی پدربزرگ خود می‌داند و معتقد است: «همان‌طور که پدربزرگم همیشه می‌گفت، موسیقی این قدرت را دارد که مردم را به عنوان یک صدا متحد کند و آنها را آزاد نماید تا بتوانند رویاپردازی کنند. ما هم امیدواریم که نمایش موزیکال ما بتواند همین کار را انجام دهد

خانم ماندلا در ادامه سخنان خود اضافه کرد: «پدربزرگم مردی بود که از ابتدا روی پای خود ایستاد و فروتنانه به چنین جایگاهی دست یافت. امیدوارم نمایش موزیکال ما مخاطبان فراوانی بیابد و بتواند پیام امید او را منتقل کند. همچنین این پیام را بازتاب دهد که همه ما تا زمانی که با خود صادق و روراست باشیم قادر به انجام کارهای بزرگ خواهیم بود

متن نمایش موزیکال ماندلا توسط لایونا میشل نوشته شده که در رشته بازیگری تئاتر  برنده جوایز معتبری شده است. کار طراحی موسیقی و سرودن اشعار این تئاتر موزیکال را نیز دو تن از آهنگسازان اهل کشور آفریقای جنوبی به نام‌های گرگ دین بروسکی و شان بروسکی بر عهده داشته‌اند.

نمایش موزیکال ماندلا نخستین اجرای جهانی خود را اواخر پاییز امسال در سالن اختصاصی شرکت تئاتری یانگ ویک واقع در شهر لندن تجربه خواهد کرد. گفتنی است که چهار اجرا از این نمایش به صورت زنده برای آن دسته از علاقه‌مندانی که در سالن تئاتر حضور ندارند پخش خواهد شد. بینندگان تلویزیونی این تئاتر موزیکال به لطف فیلمبرداری آن توسط دوربین‌های چندگانه قادر خواهند بود صحنه‌‌های مختلف این اثر نمایشی را بسته به دلخواه و انتخاب خود از زوایای متفاوت و گوناگون به نظاره بنشینند.

مدیر هنری شرکت تئاتر یانگ ویک که کوامه کوی آرما نام دارد با اشاره به نمایش موزیکال ماندلا اظهار داشت: «فصل جدید تئاتر لندن داستان‌های قدرتمندی را در دل خود جای داده است که داستان مقاومت بین‌المللی روایت شده در نمایش ماندلا یکی از آنها خواهد بود




مطالب مرتبط

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال 2020 به شمار می‌رود.

|

نظرات کاربران