در حال بارگذاری ...
پس از مبارزه طولانی با عوارض بیماری

علمدار جبهه فرهنگی انقلاب پرکشید

نادر طالب‌زاده اندیشمند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ، مستندسازبحران ، مجری و برنامه‌‎ساز موثر تلویزیون پس از مبارزه طولانی با عوارض بیماری مشکوک به حمله بیولوژیک ، غروب جمعه ۹ اردیبهشت پرکشید.

به گزارش ایران تئاتر، طالب زاده متولد 1332، از جمله فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود که به دلیل آشنایی با فعالان فرهنگی غربی و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و نهضت جهانی مقاومت در برابر غرب و صهیونیسم به معرفی آثار پربرکت نهضت اسلامی امام خمینی(ره) اقدام کرد و با اجرای برنامه «راز » در شبکه چهار و برنامه «عصر» در شبکه افق در سال‌های اخیر به آسیب‌شناسی و بررسی راهکارهای توسعه و عمق بخشیدن به رهیافت‌های فرهنگی جبهه انقلاب و مقاومت می‌پرداخت.

طالب‌زاده فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او همچنین می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. همچنین بشارت منجی نام سریالی است که به کارگردانی این فعال فرهنگی ساخته شد. این سریال بر اساس زمینه های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده که از شبکه‌های مختلف سیما و برون مرزی روی آنتن رفته است.

زنده‌یاد نادر طالب‌زاده دبیر کنفرانس بین المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد موثر در تاسیس و راه‌اندازی شبکه افق سیما و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود. او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و نیز کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود.

 علائم بیماری ای که براساس شواهد حاصل حمله بیولوژیک است مدتی پیش دوباره عود کرده است. یکی از همکاران و دوستان او گفته بود: تا روز چهارشنبه گذشته حال عمومی ایشان خوب و رو به بهبودی بود، اما از روز چهارشنبه مجدد به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد.

ایران تئاتر درگذشت زنده‌یاد نادر طالب‌زاده را به خانواده او و اهالی فرهنگ به‌ویژه دلدادگان فرهنگ مهدوی و مبارزان راه حق و عدالت تسلیت می‌گوید.




نظرات کاربران