در حال بارگذاری ...
از سوی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان

داوران مسابقه نمایشنامه نویسی «انسان، هنر، بحران» معرفی شدند

ناصح کامگاری، فارس باقری و دلشاد حسین داوران دومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی « انسان، هنر، بحران» شدند.

فاتح بادپروا مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایران تئاتر در استان ضمن تقدیر و تشکر از استقبال خوب نمایشنامه نویسان مطرح داخلی و خارجی از این دوره از مسابقه،اعلام کرد داوری آثار دومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی «انسان،هنر،بحران» بر عهده ناصح کامگاری،فارس باقری و دلشاد حسین است.
فاتح بادپروا افزود:انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان،نخستین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی «انسان،هنر،بحران» را در مرداد ماه سال ۹۹ با اولویت بحران کرونا به صورت سراسری برگزار نمود و در دی ماه سال ۱۴۰۰ نیز با هدف تقویت بنیان نمایشنامه نویسی کوردی فراخوان دومین دوره این مسابقه را مختص نمایشنامه‌های کوردی منتشر کرد که با استقبال خوب هنرمندان داخل و خارج کشور مواجه شد.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان ضمن معرفی داوران مسابقه که از اساتید برجسته حوزه نمایشنامه نویسی باشند. ابراز امیدواری کرد به همت واحد کردستان شناسی دانشگاه آزاد استان آثار برگزیده به چاپ برسند و این رویداد گامی موثر در ارتقای نمایشنامه نویسی منطقه به عنوان پایه و اساس تئاتر کوردی بردارد.
شایان ذکر است آثار منتخب اولین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی انسان هنر بحران نیز در قالب یک جلد کتاب به چاپ رسیده است که در اختتامیه دومین دوره مسابقه که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد رونمایی و منتشر خواهد شد.
فاتح بادپروا ویژگی متفاوت این دوره از مسابقه نمایشنامه نویسی را نحوه داوری آثار عنوان کرد و گفت توسط دبیرخانه نام نویسنده از تمامی نمایشنامه‌ها حذف شد و نمایشنامه‌ها بدون نام نویسنده به مرحله داوری رفت.
آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان مسابقه،اردیبهشت ماه جاری در سنندج برگزار خواهد شد.

ناصح کامگاری:
متولد ۱۳۴۲ سنندج،نمایشنامه نویس،طراح صحنه و مدرس تئاتر،کارشناسی طراحی صحنه و کارشناسی ارشد نمایشنامه نویسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران،از پایه گذاران انجمن نمایشنامه نویسان و کارگردانان خانه تئاتر
فارس باقری:
متولد بیجار،دکترای ادبیات نمایشی،نمایشنامه نویس،کارگردان و مدرس تئاتر،برگزیده دو دوره ادبیات نمایشی سال ایران با نمایشنامه‌های «پروانه بر ناقوس» و «با شب».
دلشاد حسین:
متولد ۱۹۶۹ میلادی در سلیمانیه،نمایشنامه نویس،کارگردان و بازیگر،فارغ التحصیل از دانشگاه هنرهای زیبا سلیمانیه ۱۹۸۹ میلادی(پەیمانگای ھونەرە جوانەکانی سلێمانی)،فارغ التحصیل از دانشگاه سینما در سویس ۲۰۰۲ میلادی،برگزیده چندین دوره نمایشنامه نویسی در جشنواره‌های معتبر بین المللی.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود
با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود

کورش سلیمانی، نمایشنامه «توافق‌نامه» به قلم فیلیپ کلودل، نویسنده معاصر فرانسوی را برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد آورد. او به همراه بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، بازیگران این اثر اجرایی را تشکیل می‌دهند.

|

نظرات کاربران