در حال بارگذاری ...
با یادی از سعید تشکری

شماره سوم نشریه نقش ماندگار منتشر شد 

شماره سوم فصلنامه نقش ماندگار، نشریه تخصصی هنر رضوی با پرونده‌ای ویژه به یاد سعید تشکری منتشر شد.

سید جواد اشکذری، سردبیر فصلنامه نقش ماندگار در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر در رابطه با انتشار این نشریه گفت: نشریه نقش ماندگار از دی‌ماه ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد و همزمان با انتشار شماره سوم آن در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ تصمیم بر این شد که به صورت فصلنامه منتشر شود. محوریت این نشریه فرهنگ و هنر رضوی است که با صاحب امتیازی خبرگزاری رضوی توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به مدیرمسئولی سید جلال فیاضی منتشر می‌شود.
وی افزود: این نشریه تخصصی هنر رضوی دارای چهار بخش سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی است. عنوان بخش هنرهای تجسمی این نشریه «تجسم عشق»، بخش تئاتر «صحنه راز»، بخش سینما «تصویر نور» و بخش موسیقی «نقاره‌خانه» است. هرکدام از این بخش‌ها نیز به انتشار اخبار و گفت‌وگوها و نقدهای تخصصی می‌پردازد.
سردبیر فصلنامه نقش ماندگار با اشاره به پرونده ویژه در شماره سوم این نشریه به یاد سعید تشکری، خاطرنشان کرد: در این شماره از نشریه به یاد سعید تشکری، پرونده‌ای تخصصی برای انتشار کارنامه و فعالیت‌های تئاتری او پرداخته شده است. او از نمایشنامه‌نویسان، منتقدان و کارگردانان تئاتر مشهد و کشور است و نقس تاثیرگذاری در این عرصه داشته است.
اشکذری با بیان اینکه در این شماره گفت‌‌وگو منتشرنشده و نیز روایت‌هایی متفاوت از پشت‌صحنه تئاتر از سعید تشکری منتشر می‌شود، گفت: «بیداری از یک شب چهل ساله»، «در اهمیت سعید تشکری بودن»، «دیدی دلا سعید چه زود از میانه رفت»، «سعید سعید است»، «بزرگترین اتفاق زندگی‎‌ام خادم‌الرضایی است»، «سیر و سلوک رضوی یک نویسنده»، «خداحافظ تئاتر، سلام ادبیات»، «اهل اقاقیای خراسان به دیار باقی شتافت»، «رندانه رخت خویش از این ورطه بیرون کشید»، «تو شهرزاد قصه گوی هزار و یک شب»، «سفر قصه‌ها»، «بیا بار سفر بندیم از این…»  از عناوین و تیترهای پرونده تخصصی این هنرمند فقید تئاتر کشور است.
این هنرمند مطرح تئاتر مشهد با بیان اینکه جای نشریات تخصصی در مشهد خالی است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته مشهد محلی برای انتشار نشریات تخصصی مختلف بود که به دلیل حمایت نشدن اکثر آن‌ها تعطیل شد. در حوزه فرهنگ رضوی نیز تاکنون نشریه‌ای منتشر نشده بود و نقش ماندگار نخستین نشریه این حوزه است. هرچند که این نشریه متعلق به فرهنگ و هنر مشهد است اما فعالیت‌های فرهنگ رضوی تمام کشور را پوشش می‌دهد. شماره بعدی این نشریه در تابستان منتشر خواهد شد و تلاش شده که به صورت شفاف و کاربردی پیش برویم و حتی از جشنواره‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز نقدهایی را منتشر کنیم.




نظرات کاربران