در حال بارگذاری ...
 با پایان یافتن اجرای سه اثر نمایشی؛

برنامه جدید تالارهای نمایشی تئاترشهر اعلام شد

برنامه تالارهای نمایشی تئاتر شهر درحالی اعلام شد که با پایان یافتن سه اثر نمایشی در تالارهای اصلی، چهارسو و سایه، چند اثرنمایشی جدید اجرای خود را طی روزهای آینده در این مجموعه آغاز خواهند کرد. 

به گزارش ایران تئاتر ، به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، نمایش‌های «دکترنون» به کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی، «هملت پشتکوهی» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی در تالار چهارسو، «فریاد خاموش» به کارگردانی محمدهادی عطایی در تالار سایه روز جمعه بیست و سوم اردیبهشت ماه در حالی به اجرای خود پایان دادند که طی روزهای آینده چند اثر نمایشی جدید میزبان علاقه‌مندان تئاتر در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر خواهند بود.
در تالار اصلی با پایان گرفتن نمایش «دکترنون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به کارگردانی هادی مرزبان، از روز یکشنبه هشتم خرداد ماه نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی با نگاهی به زندگی پروین اعتصامی شاعر معاصر کشورمان ساعت 19:30 با مدت زمان 120 دقیقه و قیمت بلیت 70، 80 و 100 هزار تومان روی صحنه می‌رود. این در حالی است که تاکنون حضور هوشنگ قوانلو، مجیدرحمتی، حمید حسینی، سهیل ملکی، مریم ندایی وآتنا تندرو به عنوان بازیگر در این نمایش قطعی شده است. ضمن اینکه طی روزهای آینده نیز اسامی نهایی گروه بازیگران منتشر خواهد شد. 
در تالار چهارسو با پایان گرفتن نمایش «هملت پشتکوهی» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی، نمایش «اسب‌های انباری» به نویسندگی رضا گشتاسب، کارگردانی رضا کرمی‌زاده و بازی نازنین نادرپور، سید محمد سعیدی، سجیه آشوری، صدف نظری، بهنام مهدی پور،  پوریا ریحانی، سپاس رضایی و کمند شمس از روز یکشنبه اول خرداد ساعت 19:45 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 60 هزار تومان روی صحنه می‌رود. 
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «دختر به فرشته گفت ولی من تا به حال هیچ وقت یه اسب رو از نزدیک ندیدم. چه طور می‌تونم بهش کمک کنم وقتی نشناسمش؟ فرشته دست دختر رو گرفت و برد تا نزدیکی‌های چشمه. صدای قورباغه ها بود و صدای پای شکستن ترکه‌های کوچک چوب زیر پای دختر. دختر تا به حال چشمه‌ای به این زیبایی ندیده بود... فرشته گفت چشمه رو می‌بینی؟ بعد هیچ صدایی نبود... دختر هر چه گشت فرشته را ندید و هر چه رفت به هیچ جا نرسید. باد می وزید. اسب گم شده بود. صدای جیرجیرک‌ها گم شده بود. چشمه گم شده بود.»
براساس این گزارش  نمایش«خماری» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی و بازی سهیلا گلستانی، محسن حسن زاده، پردیس شیروانی، محمدرضا نجفی و ایمان دبیری نیز تا روزسه شنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه ساعت 20:15 با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 60 هزار تومان در تالار قشقایی به اجرای خود ادامه می‌دهد. 
با پایان گرفتن این اثر نمایشی در تالار قشقایی، نمایش «بی چرا زندگان» به نویسندگی لیلی عاج، کارگردانی الهام شعبانی و بازی (به ترتیب ورود صحنه) یلدا عباسی، ساناز نجفی، حدیث میرامینی، حمیدرضا محمدی، آیه کیان‌پور، توماج دانش بهزادی و سمیه برجی از روز دوشنبه دوم خرداد ساعت 20 ، مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 60 هزارتومان میزبان علاقه مندان در این تالار خواهد بود.
در توضیح این اثر نمایشی نوشته شده است: « نترسم، نترسی، نترسید، نترسیدیم... آره نترسید...  من فقط یه روزنامه نگارم که یه ستون داره با هزار کلمه... همین»
«بهشت حکیم الله» به نویسندگی خسروامیری، بازی و کارگردانی ویدا موسوی و حضور علی صادقی، سحر زلفی، مرصاد کمالی، طهورا شیخ الاسلامی، امین ویریک وند، علی رنجبریان و امیرحسین ولی عنوان دیگر نمایش جدید تئاترشهر است که با پایان گرفتن اجرای نمایش «فریاد خاموش» به کارگردانی محمدهادی عطایی از روز اول خرداد ماه ساعت 20، مدت زمان 40 دقیقه و قیمت بلیت 50 هزار تومان در تالار سایه روی صحنه خواهد رفت.
در خلاصه «بهشت حکیم الله» آمده است: « آیینه دختری افغان، به اصرار نامزدش حکیم الله، از مزارشریف به قرچک ایران مهاجرت می‌کنند. اما در قرچک با شرایط رضایت بخشی روبرو‌ نمی‌شوند. به همین خاطر  قرچک را ترک کرده و  اینبار راهی ترکیه می‌شوند.»
نمایش «تجربه های اخیر» به نویسندگی امیررضا کوهستانی، کارگردانی حسین کشفی اصلی و بازی(به ترتیب حروف الفبا) محمد ارفعی،کیمیا جواهری، رامونا شاه، شهاب عباسیان، امین قنبری، مرضیه موسوی و دلارا نوشین هم تا روز دوم خرداد ساعت 19 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 50 هزار تومان در کارگاه نمایش روی صحنه می‌رود. 
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سیر زندگی یک خانواده در طول بیش از یک قرن».




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

محمود سالاری: تعمیرات ساختمان تئاتر شهر به‌زودی آغاز می‌شود
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

محمود سالاری: تعمیرات ساختمان تئاتر شهر به‌زودی آغاز می‌شود

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن توضیح درباره اولویت‌های عمرانی این معاونت از آغاز تعمیرات ساختمان تئاتر شهر و نیز از بهسازی تالارهای سنگلج و هنر خبر داد.  

|

نظرات کاربران