در حال بارگذاری ...
در آستانه سوم خرداد برگزار می‌شود

بزرگداشت آزادی خرمشهر در همدان با اجرای 4 نمایش

به مناسبت بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، همدان میزبان اجرای ۴ نمایش خیابانی است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از همدان، در آستانه سوم خرداد، 4 اثر نمایشی خیابانی در همدان اجرا می‌شود.

نمایش « قرار»

نوشته و کارگردانی مهدی کوثری یگانه روز سوم خرداد 1401 ساعت 17 در پیاده‌راه بوعلی شهر همدان اجرا می‌شود.

نمایش« قرار» به موازات روایت کانال کمیل، عملیات خان‌طومان در سوریه را روایت می‌کند.

محمد زندی، سید محمد حسینی و مهدی کوثری یگانه به عنوان بازیگر در نمایش «قرار» حضور دارند.

نمایش «نقل در نقل»

نوشته امین فعله‌گری و کارگردانی سید امیرحسین فاطمی نوین کاری از گروه نمایشی هناسه روز 4 خرداد 1401 ساعت 10 در باغ موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود.

در نمایش خیابانی« نقل در نقل» که به روایت شاهنامه فردوسی و مقاومت مردم در حمله بعثی‌ها می‌پردازد ماناپوراسد و امین فعله‌گری به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «این زمان و آن زمان»

نوشته پژمان شاهوردی و کارگردانی فروزان حسینی  کاری از گروه نمایشی یاس کبود ، در روز 3 خرداد1401  ساعت 16  در محوطه میدان دکتربابک ملایر  روبه روی کتابخانه علامه مجلسی اجرا می‌شود.

دو رزمنده یک روز قبل از آزادی خرمشهر در منطقه‌ای نزدیک به خرمشهر در حال شناسایی هستند که یکی از آن‌ها پشیمان شده و می‌خواهد به عقب برگردد. او می‌گوید در آینده ما به فراموشی سپرده می‌شویم و اصرار می‌کند که برگردند اما هم‌رزم او راضی نمی‌شود تا اینکه به او می‌گوید من آینده را می‌بینم و مطمئنم که خیلی‌ها، ما و هدفمان را فراموش می‌کنند. آن‌ها به شکلی خیالی به آینده سفر می‌کنند و از نزدیک شاهد تغییرات جامعه خواهند بود ولی تصمیم می‌گیرند در نهایت برگردند و عملیات را انجام دهند.

زهیر کزازی، حسین رشیدی و امیر حسین بلغند به عنوان بازیگر در نمایش «این زمان و آن زمان» حضور دارند.

نمایش «پوتین ها را در بیار»

نوشته و کارگردانی مهدی روزبهانی کاری از گروه نمایشی یاس کبود در مورخ 3 خرداد  1401 ساعت 18 در باغ موزه دفاع مقدس همدان اجرا می‌شود.

یک زن با لباس‌ها و وسایل همسرش که شهید شده است، صحبت می‌کند و آن‌ها را مقصر می‌داند؛ او قصد دارد این وسایل را در گوشه‌ای رها کند و برود که یک جوان مانع کار او می‌شود و می‌خواهد او را منصرف کند که...

فروزان حسینی، مهدی روزبهانی، کامران بیات به عنوان بازیگر در نمایش خیابانی «پوتین‌ها را در بیار» حضور دارند و سازنده موسیقی امیر حسین بلغند و عکاس نیز حمید رشیدی هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران