در حال بارگذاری ...

تمدید مهلت ثبت‌نام کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی عروسکی

مهلت ثبت‌نام و آغاز کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی عروسکی به سرپرستی روزبه حسینی تمدید شد.

به گزارش ایران تئاتر، کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی عروسکی با عنوان «جادو و خیال در افسانه‌های ایرانی (با نگاهی به قصه چهل‌گیس و حسن‌کچل)» به همت انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر از نیمه‌ خرداد ۱۴۰۱ به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد که مدرس این کارگاه آموزشی روزبه حسینی نمایشنامه‌نویس، دراماتورژ و مدرس تئاتر است. مهلت ثبت‌نام در این کارگاه پس از تمدید، دهم خرداد و زمان آغاز کارگاه پانزدهم خرداد خواهد بود.

این کارگاه ۳۰ ساعت آموزش مجازی به‌صورت فردی و گروهی است که بر مبنای فنون تبدیل افسانه‌های ایرانی به نمایش عروسکی شکل خواهد گرفت و در نهایت قصه‌ «حسن‌کچل» و «چهل‌گیس» به‌عنوان موضوع مشترک تبدیل به نمایش عروسکی می‌شود.

ثبت‌نام در این کارگاه برای اعضای خانه تئاتر با ۳۰ درصد تخفیف انجام می‌گیرد.

روزبه حسینی از اواسط دهه‌ هفتاد تاکنون در نگارش، نقد و طراحی نمایش‌های عروسکی بسیاری نقش داشته است و پیش‌ازاین، به قلم این نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر، کتاب ۲ جلدی «وقتی عروسک‌ها ساکت‌اند» که گفتارهایی پیرامون تئاتر عروسکی به همراه هشت نمایشنامه عروسکی است، توسط انتشارات افراز منتشر شده است.

در پایان دوره، اثر برگزیده توسط انجمن نمایشگران عروسکی‌ به چاپ می‌رسد.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران سنگین‌تر بود.

|

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

روزبه حسینی: هنرهای نمایشی و بومی ما به‌عنوان میراث ناملموس قدمت بیشتری نسبت به برخی از دیگر داشته‌های فرهنگی و هنری‌ ایران زمین در طول سالیان دراز دارند اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار ...

|

نظرات کاربران