در حال بارگذاری ...
در نمایشگاه هنری تجربه و امید رقم می‌خورد

برگزاری دومین سمینار تخصصی تئاتر پژوهی با حضور 24 پژوهشگر

در نخستین نمایشگاه هنری تجربه و امید، دومین سمینار تخصصی تئاتر پژوهی با دبیری علمی و هنری میرعلیرضا دریابیگی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی دومین سمینار تخصصی تئاتر پژوهی در نمایشگاه هنری «تجربه و امید»، این رویداد با مدیریت اجرایی میرعلیرضا دریابیگی نویسنده و کارگردان و استاد تئاتر برگزار شده و با همراهی هنرمندان و استادانی چون پدرام دادفر (رشته عکاسی)، مهسا خوی (رشته موسیقی)، روجا علیزاده (گرافیک)، حسین مرادنژاد (نقاشی)، محمدرضا شریف‌زاده (پژوهش هنر)، ادریس مستقیم (طراحی صنعتی) و  مهران امام‌بخش (رشته نمایش) همراه است.

در این سمینار تخصصی تئاتر پژوهی ۲۴ پژوهشگر در روز چهارشنبه ۱۱ خرداد از ساعت ۱۰: ۲۰ دقیقه تا ۱۴: ۱۰  با موضوعات مختلف سخنرانی خواهند کرد.

میرعلیرضا دریابیگی دبیر این رویداد با اعلام جزییات آن گفت: با پاسداشت زحمات همکاران دانشگاهی، حوزه ریاست و مدیران تخصصی گروه‌های آموزشی در این نمایشگاه کوشیده‌ایم که خروجی دستاوردها و ره‌آوردهای دانشگاهی گروه‌های تخصصی دانشکده هنر واحد تهران مرکزی در طول سالیان را به صورت نمایشگاهی ارائه دهیم و بتوانیم حلقه ارتباطی و پیوند آن را با کلیدواژه صنایع خلاق هنری پیدا کنیم.

وی افزود: این نمایشگاه از سی و یکم اردیبهشت تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ که در مجتمع دانشگاهی سرباز ولایت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی _  ولایت ۴؛ سالن اجتماعات؛ همه‌روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ برقرار خواهد بود.

دریابیگی تصریح کرد: در طول برگزاری نمایشگاه از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در سالن اجتماعات مجموعه نشست‌های تخصصی گفت‌وگویی نمایشگاه به شکل «متن‌گفتار/اجرا» ارائه خواهد شد.

او بیان کرد: هنرمندان دانشگاهی می‌کوشند بر بنیان نظریه‌های قابل خوانش و تطبیق در حوزه هنر فرضیه‌های پژوهش‌بنیان سازند و فرضیه‌های برساخته‌ هنری در نمایشگاه آزموده می‌شوند. آزمایشِ تمرینی‌اجرایی خود؛ به‌مثابه‌ اجرا و یک گزارش اجرا به استحضار و دیدار مخاطبان هم خواهد رسید.

 همچنین در نمایشگاه هنری «تجربه و امید» ۴۵ نمایش کوتاه دانشجویی به‌صورت اجرای محیطی، خیابانی، صحنه‌ای به اجرا می‌پردازند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران