در حال بارگذاری ...

راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز هنرهای نمایشی رادیو

دکتر شهرام گیل‌آبادی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو با اعلام این خبر به سایت ایران تئاتر گفت: این پایگاه اطلاع‌رسانی که با آدرس www.Radio.ir/namayeshراه‌اندازی شده شامل بخش‌های مختلفی است و به عنوان نخستین سایت نمایشی رادیویی با رویکرد کاملا حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت شامل بخش‌های مختلفی چون اخبار تئاتری کشور، آخرین رویدادهای مرکز هنرهای نمایشی رادیو، گزارش و گفت‌و‌گو، نمایش ماه، نمایشنامه‌نویسی ماه، نگارخانه، صداهای ماندگار، گفتارهای یک خطی از مولف‌ها، پژوهش و مقالات که در ارتباط با نمایش رادیویی هستند و بخش‌"روی صحنه" است که به اجراهای روی صحنه می‌پردازند.

پایگاه اطلاع رسانی مرکز هنرهای نمایشی رادیو راه‌اندازی شد.
دکتر شهرام گیل‌آبادی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو با اعلام این خبر به سایت ایران تئاتر گفت: این پایگاه اطلاع‌رسانی که با آدرس www.Radio.ir/namayeshراه‌اندازی شده شامل بخش‌های مختلفی است و به عنوان نخستین سایت نمایشی رادیویی با رویکرد کاملا حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است.
این سایت شامل بخش‌های مختلفی چون اخبار تئاتری کشور، آخرین رویدادهای مرکز هنرهای نمایشی رادیو، گزارش و گفت‌و‌گو، نمایش ماه، نمایشنامه‌نویسی ماه، نگارخانه، صداهای ماندگار، گفتارهای یک خطی از مولف‌ها، پژوهش و مقالات که در ارتباط با نمایش رادیویی هستند و بخش‌"روی صحنه" است که به اجراهای روی صحنه می‌پردازند.
همچنین بخش شناسه‌های افراد فعال در رادیو و نگاره‌ها که شامل عکس‌های قدیمی تاکنون می‌شود از دیگر بخش‌های این سایت محسوب می‌شوند.
وی در ادامه افزود: تمام تلاش ما بر این است که اطلاعات این سایت را به صورت روزانه تامین کنیم ولی با توجه به پاره‌ای مشکلات که در حال حاضر با آن مواجه‌ایم به صورت هفتگی این کار انجام خواهد شد.
‌گیل‌آبادی از دیگر فعالیت‌های اخیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو به رونمایی نمایش‌های یک دقیقه‌ای اشاره کرد که روز گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد و اضافه کرد: این پروژه به عنوان یک کار خلاقه انجام شد و ثمره آن 100 اثر یک دقیقه‌ای بود که در ایام نوروز 88 از طریق شبکه‌های سراسری صدای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد. روز گذشته نیز چند اثر از این نمایش‌های یک دقیقه‌ای پخش شد و تصمیم ما براین است که به صورت بولوتوس منتشر شده و از طریق رادیو نیز پخش شود.
وی خاطر نشان کرد: این نمایش‌های یک دقیقه‌ای شامل موضوعات شهری و شهروندی است که در یک دقیقه به آن پرداخته می‌شود.
مدیر هنرهای نمایشی رادیو در خصوص سایر فعالیت‌های این مرکز گفت: سال گذشته 524 عنوان نمایش رادیویی تولید کردیم که شامل نمایش‌های تک قسمتی و مجموعه‌ای می شد و دو مجموعه رادیو تئاتر نیز داشتیم که طی آن 24 اثر را روی صحنه بردیم.
همچنین جدا از فعالیت‌های خاص خودمان، 22 مراسم بیرونی نیز برگزار کردیم که از آن میان می‌توان به برگزاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی کلمه و جشنواره مونولوگ‌های نمایشی اشاره کرد.
همچنین امسال دو اردوی آموزشی تنظیم، کارگردانی و بازی رادیویی در کیش داشتیم و نشسست‌های فراوانی با فضای حرفه‌ای کشور و ورود به جشنواره‌های تئاتر فجر، رضوی و دانشجویی داشتیم اما کاری که اکنون بخشی از آن آغاز شده جشنواره"نوروزی" است که با رویکرد تولید نمایشی برای شبکه‌های مختلف صدا با موضوع نمایش ایرانی است.