در حال بارگذاری ...
در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود

مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب جدید انتشارات نمایش

آیین رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید انتشارات نمایش، روز دوشنبه ۲۳ خردادماه ساعت ۱۷ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات نمایش چهار عنوان کتاب تازه را در حوزه‌ هنرهای نمایشی به بازار کتاب ارائه کرده است.

سه نمایشنامه در دو مجلد و با عناوین (جل پشت‌ها-کشتی گیرنده با خرس) نوشته حسین فضل اللهی و (دل آتش است) نوشته چیستا یثربی و دو کتاب پژوهشی با عناوین «سایه بازی» نوشته‌ی روبرتو بایتی و ماشا لوچی با تالیف و ترجمه آیریں قریب پور و (نمایشنامه نویسان ایران 1357-1378) که حاصل پژوهش حسین فرخی است در اختیار
متخصصان و علاقه‌مندان تئاتر قرار گرفته است.

گفتنی است که نمایشنامه‌های (جل پشت ها- کشتی گیرنده با خرس) با موضوعی اجتماعی و با عنایت به فرهنگ و آداب ایرانی نگاشته شده و (دل آتش است) نمایشنامه ای است با مضمونی انسانی و منبعث از معرفت شناسی ایرانی.
 کتاب (نمایشنامه نویسان ایران 1357-1378) جلد سوم از کتاب‌هایی است که با ارائه‌ی خلاصه داستان و اشارات مختصری درباره‌ی مضمون آثار به معرفی نمایشنامه نویسان ایرانی در بستر گاهشماری تاریخی می‌پردازد و تکمله‌ای بر دو جلد پیشینی از این پژوهش به شمار می‌آید که پیش از این منتشر شده است.

کتاب (سایه بازی) کتابی است تمام رنگی و کاربردی که می‌تواند مربیان، دانش آموزان، کودکان و نوجوانان را با چگونگی تهیه و اجرای یک نمایش سایه‌ای آشنا کند. ویژگی این کتاب سادگی بیان مطالب و راهنمایی عملی برای ترغیب علاقه‌مندان است تا بتوانند با مواد بازیافتی موجود در زندگی روزمره در هر زمان و مکانی، نمایش شگفت انگیزی را با (سایه بازی) تولید و اجرا کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران