در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه هفتمین دوره

هیئت انتخاب جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس معرفی شدند

محمد لارتی، رحمان هوشیاری و حمید کاکاسلطانی به عنوان داوران مرحله بازبینی هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از کرمانشاه، از سوی دبیرخانه جشنواره هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس محمد لارتی، رحمان هوشیاری و حمید کاکا سلطانی به‌عنوان  داوران مرحله بازبینی انتخاب شدند.

محمد لارتی کارگردان تئاتر تهیه‌کننده آهنگساز و بازیگر از داوران این بخش جشنواره است و دارای مدرک کارشناسی ارشد زبانشناسی است. لارتی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ در استان کرمانشاه شروع کرده است. وی در نمایش‌های «آخرین معرکه»،«پنجره هشتم از سمت چپ»،«کتیبه‌ها» و «یک روز تابستانی» نقش‌آفرینی کرد است و در چندین جشنواره منطقه‌ای،ملی و بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر گردیده است. لارتی اکنون رئیس اداره هنرهای نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثار گران است.

رحمان هوشیاری متولد مریوان و بازیگر، نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر است. دارای مدرک کارشناسی تئاتر است و عضو کمیته برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیز هست. وی بازی در نمایش‌های «بازگشت»،«جنگ خلیج»،«شلخته»،«دوازده سرباز» و «آفتاب» را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین کارگردانی «تابوت سوران»،«بچه تابستان»،«پنجره‌ای بر بادها» و «چهار صندوق» را عهده‌دار بوده است. هوشیاری دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی مریوانی بوده است.

حمید کاکا سلطانی دارای مدرک دکتری فلسفه هنر و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. او نویسنده و کارگردان نمایش‌هایی چون سد معبر،آشغالو زمین نریز و... است.

همچنین در نمایش‌هایی چون «خوان هشتم»،«رویای صادقه»،«آنتیگون»،«سرخ و سفید مثل هلو»،رقص پای من و... به ایفای نقش پرداخته است. نگارش ۶ مقاله تخصصی در زمینه هنرهای نمایشی و چاپ در مجله‌های تخصصی را نیز در کارنامه خود دارد.

کاکا سلطانی در عرصه سینما و تلویزیون نیز نقش‌آفرینی‌های فراوانی داشته و در جشنواره متعدد استانی،ملی و بین‌المللی نیز حائز رتبه‌های برتر شده است.

معاونت امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور «هفتمین جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت زاگرس» را توسط اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه و با مشارکت استان‌های ایلام،لرستان،کردستان و همدان به‌صورت مجازی برگزار می‌کند.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد قرار می‌گیرند و هم هنرمندان معلول با حضور در اجتماع، مطالبه‌گری را می‌آموزند.

|

نظرات کاربران