در حال بارگذاری ...
با تصویب کمیته حریم آثار تاریخی

ضوابط «عرصه» و «حریم» مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم تئاتر شهر توسط کارشناسان فنی کمیته تعیین حریم آثار تاریخی کشور در وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری تعیین و به مدیریت مجموعه تئاتر شهر اعلام شد.

به گزارش ایران تئاتر به نفل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سیدمحمدجواد طاهری، رئیس تئاتر شهر با اعلام خبر ارائه ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم این مجموعه توضیح داد: طی روزهای گذشته جلسه مشترکی با نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران در تئاتر شهر برگزار و بر اساس آن ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم این اثر تاریخی هنری با شماره ثبت 12276 توسط کمیته تعیین حرائم آثار تاریخی کشور، تعیین و ارائه شد.

 وی با قدردانی از افرادی که طی ماه های گذشته در حوزه تعیین حریم و عرصه مجموعه تئاتر شهر همکاری مؤثری داشتند، گفت: آنچه انجام‌گرفته محصول رایزنی‌های فراوانی است که مدیریت گذشته و فعلی اداره کل هنرهای نمایشی روی اجرایی شدن آن تأکید فراوانی داشتند و امروز بسیار خوشحالیم که به‌واسطه این همراهی‌ها شاهد اتفاقی هستیم که می‌تواند نقطه شروع بسیار ارزشمندی برای بهسازی و مناسب‌سازی محوطه تئاتر شهر برای استفاده تمامی شهروندان، تماشاگران و هنرمندان فرهیخته هنر نمایش باشد. در این راه شهرداری تهران به‌عنوان یک بازوی قدرتمند اجرایی که طی ماه های اخیر همکاری‌های بسیار خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات پیرامونی مجموعه تئاتر شهر داشته می‌تواند آغازگر فصل تازه‌ای از همکاری‌ها و اجرای پروژه‌های مختلف فرهنگی برای بهبود شرایط باشد.

طاهری بیان کرد: به به‌واسطه تأکیدی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی روی موضوع حریم تئاتر شهر دارند، نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم که با اتکا به اعلام رسمی ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم مجموعه، با همراهی و مشارکت سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط ازجمله شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مرتبط بتوانیم به‌زودی شاهد محیطی امن و به دور از اتفاقات ناگواری باشیم که طی ماه های اخیر هرروز میزان آن‌ها افزایش پیداکرده و موجب بحرانی شدن اوضاع شده است.

رییس مجموعه تئاتر شهر ضمن تشکر از همراهی صمیمانه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از اجرایی شدن طرح‌ها و ایده‌های مرتبط با بهسازی حریم مجموعه تئاتر شهر بعد از برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان حوزه‌های مختلف و مدیران مجموعه‌های مرتبط ازجمله شهرداری تهران در این زمینه، طی روزهای آینده خبر داد.

بر اساس این گزارش ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم اثر تاریخی تئاتر شهر در دو بخش «ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه» و «ضوابط و مقررات حریم» ارائه‌شده است. این در حالی است که مرتضی ادیب زاده، اسماعیلی اسرایی و مریم اصغری نیا به نمایندگی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران عملیات کارشناسی، تهیه و ترسیم نقشه‌های مربوط به ضوابط و مقررات حفاظتی عرصه و حریم تئاتر شهر را با کنترل و نظارت سرپرستی گروه بررسی و تعیین حرایم به عهده داشته‌اند.




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

کاظم نظری: تئاتر شهر، مهم‌ترین سالن زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی، هفتم بهمن 1402 هم‌زمان با میزبانی از آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر و در همراهی باشکوه هنرمندان و تماشاگران فهیم و ...

|

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

مجید قناد: طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سال‌های سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغه‌مندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

آغاز کلنگ‌زنی پروژه اجرای حریم تئاتر شهر؛ دوم دی

قول وزیر؛ زمستان ۱۴۰۲، بهار اهالی فرهنگ و هنر
آغاز کلنگ‌زنی پروژه اجرای حریم تئاتر شهر؛ دوم دی

قول وزیر؛ زمستان ۱۴۰۲، بهار اهالی فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (شنبه 25 آذر )در بازدید از تئاتر شهر با بیان اینکه مراسم کلنگ‌زنی و آغاز پروژه اجرای حریم تئاتر شهر از شنبه دوم دی آغاز خواهد شد، در جمع خبرنگاران رسانه‌ها گفت هنرمندان علاقه ویژه‌ای به تئاتر شهر دارند و ازاین‌روی با انجام این پروژه، زمستان ...

|

نظرات کاربران