در حال بارگذاری ...
با حضور ناظرزاده کرمانی و داود فتحعلی‌بیگی در تماشاخانه سنگلج:

چراغ نمایش «مبارک در ژاپن» روشن شد

اجرای «مبارک در ژاپن» با برگزاری مراسم شب چراغ این نمایش با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری چون فرهاد ناظرزاده کرمانی، داود فتحعلی‌بیگی، هادی مرزبان، جواد انصافی و ... در تماشاخانه سنگلج، آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، مراسم شب چراغ نمایش «مبارک در ژاپن»، ساعت ۱۹ چهارشنبه اول تیر، در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی فتحعلی، کارگردان نمایش ضمن تشکر از حضور تماشاگران  از تلاش گروهی‌شان برای اثبات شاگردی‌شان نام برد و از حضور فرهاد ناظرزاده کرمانی، داود فتحعلی‌بیگی ، جواد انصافی و مجید افشار  تشکر و قدردانی و تاکید کرد امیدوار است بتوان قدری از سنن و تاریخ نمایش‌های شادی‌آور را حفظ کرد.

در ادامه، دکتر ناظرزاده کرمانی از واژه شهید هنرمند یاد کرد و گفت: «هنرمندان نامی گمنامی در این رشته داریم که طبق مفهومی که ژان پل سارتر بیان کرده با شهید کردن خود، دیگران را می خندانند و سرگرم می‌کنند. یا با انتقاد از وضع موجود برای رسیدن به وضع مطلوب  کمک  می‌کنند که این مفهوم در نمایش بومی سنتی ایران جاری و ساری است.

سپس، داود فتحعلی‌بیگی ضمن  ابراز خوشحالی  از این‌که شب چراغ دیگری از نمایش‌های ایرانی در تماشاخانه سنگلج  روشن می‌شود، حضور ناظرزاده کرمانی، از استادان سرشناس دانشگاه را مغتنم شمرد و ابراز امیدواری کرد تا ایده‌های او در حوزه نمایش‌های ایرانی رنگ حقیقت به خود بگیرد .

در پایان این مراسم، چراغ نمایش «مبارک در ژاپن» با تقدیر از مجید افشار و جواد انصافی با سابقه نیم قرن سیاه‌بازی، روشن شد.

افزون بر تماشاگران این نمایش، هادی مرزبان، علی یدالهی، شهرام مسعودی، رهام مخدومی، حسین تفنگدار و ... هم در مراسم حضور داشتند.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر
امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر

امیرحسین انصافی نویسنده و کارگردان نمایش «هر روز نوروزه» می‌گوید پدر (جواد انصافی) به‌عنوان شخصیت عمو نوروز در نمایش بسیار تاثیرگذار است. نوع تیپی که او در این اجرا دارد با همه اجراهایی که تاکنون داشته‌ است، متفاوت است و به صورت فیزیکی در این نمایش حضور ندارد بلکه با کمک هوش ...

|

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

نظرات کاربران