در حال بارگذاری ...
همراه با بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

آرش رضایی: نوجوان را باید یک مخاطب حرفه‌ای در نظر بگیریم

نویسنده و کارگردان نمایش «داستان سیاه» از اجرای این نمایش در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در این نمایش، داستان توسط موجوداتی که از اعماق زمین آمده‌اند؛ بازگو می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، آرش رضایی نویسنده و کارگردان نمایش «داستان سیاه» که در بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره حضور دارد، درباره محتوای این نمایش بیان کرد: این نمایش درباره موجوداتی زیر زمینی است که روایت‌هایی را بازگو می‌کنند.

وی عنوان کرد: «داستان سیاه» بر اساس حرکات فرم چیده شده و چند بازیگری در آن لحاظ شده است.

رضایی با بیان اینکه طراحی حرکت در نمایش «داستان سیاه» زیاد است، اظهار کرد: این نمایش دارای گریم سنگینی است که بی‌نظیر است و به نظر می‌رسد اتفاق تازه‌ای در جشنواره باشد.

این کارگردان مطرح کرد: اگر برای مخاطب نوجوان ارزش بیشتری قائل باشیم و به عنوان یک مخاطب حرفه‌ای به این قشر نگاه کنیم کارهای نمایشی تخصصی‌تر می‌شود و خوشبختانه این موضوع در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان لحاظ شده است.

وی در ادامه در مورد نمایش خیابانی بیان کرد: این نوع نمایش برای کودک و نوجوان اهمیت زیادی دارد، بسیاری از هنرمندان مطرح عرصه تئاتر فعالیت خود را از این حوزه شروع کردند، همچنین تئاتر خیابانی سخت‌ترین شکل تئاتر است چراکه با انواع مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. 

رضایی در پایان به معرفی عوامل نمایش «داستان سیاه» پرداخت و گفت: امیرحسین عبدلوند، سروش کشاورز، زینت کوشاری، زهرا قربانی و زهره عبدلوند و خودم بازیگران نمایش هستیم؛ موسیقی برعهده علی دهقانی است و طراحی صحنه، لباس و گریم را پروانه جمشیدی و آرش رضایی انجام می‌دهند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران