در حال بارگذاری ...
همراه با بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

مسیحا ابوعلی: ویژگی‌ نمایش‌های ایرانی در «با خودت برقص» استفاده‌ شده است

نویسنده و کارگردان نمایش «با خودت برقص» با بیان اینکه در این نمایش از بعضی از ویژگی‌های نمایش‌های ایرانی مانند تعزیه استفاده‌ شده است، گفت: این نمایش درباره ارتباط انسان‌ها، نوجوانان و کودکان با خودشان و درک و فهم تصویری است که ما آدم‌ها از خودمان داریم.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مسیحا ابوعلی با بیان اینکه موضوع این نمایش درباره ارتباطی است که انسان با خود دارد، بیان کرد: در دنیای امروز درباره اهمیت ارتباط آدم‌ها باهم صحبت‌های زیادی شده اما مسئله‌ای که باید بیشتر به آن توجه کرد، ارتباطی است که انسان با خودش دارد.

وی شرح داد: نمایش «با خودت برقص» قصه دختری به نام «رها خودپا» است که اصرار دارد خلبان شود و این انتخاب خودش است، اما در مسیر قصه متوجه می‌شویم این آینده را از روی عروسک بچگی‌هایش ساخته است و این نقش را به او تحمیل کرده بودند، بنابراین این شخصیت علیه شخصیت دروغینی که برای خودساخته انقلاب می‌کند و به جست‌وجوی راهی اصیل برای ساختن آینده‌اش برمی‌آید.

ابوعلی بابیان اینکه این نوجوان سعی می‌کند مسیر تازه‌ای برای زندگی خود خلق کند، مطرح کرد: «با خودت برقص» نمایشی ذهنی و مینی‌مال است که به مخاطب فرصت تخیل می‌دهد، مخاطب با نشانه‌ها و المان‌هایی واقع‌گرایانه روبه‌رو نیستید و صحنه نمایش بیشتر خالی است و مخاطب با خیال کردن آنچه می‌گذرد در ساختن نمایش مشارکت خواهد کرد.

این کارگردان اضافه کرد: «با خودت برقص» نمایشی ذهنی است و بیشتر از آنکه سودای نشان دادن جهان بیرون را داشته باشد قصد دارد آنچه در ذهن و روان نوجوانان می‌گذرد را به تصویر بکشد.

وی بابیان اینکه در نمایش از بعضی ویژگی‌های نمایش‌های ایرانی مانند تعزیه استفاده‌شده است، افزود: «با خودت برقص» نمایشی تک‌پرده‌ای است که سه بازیگر 7، 15 و 30 ساله دارد که هر سه نفر نقش یک شخصیت را در سنین مختلف بازی می‌کنند.

ابوعلی با اشاره به اینکه در جشنواره‌ها دیدار و ایجاد ارتباط با دیگر گروه‌های هنری، ارزش زیادی دارد، گفت: می‌توان تدابیری اندیشید که گروه‌های برگزیده در شهرهای مختلف نیز اجرا داشته باشند و جشنواره‌ها می‌توانند این امر را تسهیل کنند.

وی در پایان بیان کرد: بازیگران نمایش «با خودت برقص»، پاییز علی‌آبادی، هستی احمدنژاد، آرشیدا اسکندری و مهوش باقری؛ مشاور و راهبان گروه مهدی فرشیدی‌سپهر و مجید کوهکن؛ مدیر تولید آرش اسماعیلی؛ دستیاران سیدرضا علوی، حجت عسگری، نهال محمودیان، امید کاظمی و زهرا اشتیاقی؛ طراح لباس ونوس کاتبی؛ صداها و موسیقی کامیار بهبهانی، امین رجایی و بهار مدبری؛ گرافیک علی رزم پا؛ عروسک‌ساز مریم نوقابی و نویسنده و طراح و کارگردان مسیحا ابوعلی است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان باهدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتمادبه‌نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر همدان در حال برگزاری است.

اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.




نظرات کاربران