در حال بارگذاری ...
از چهارمین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان چه خبر؟

برگزاری کارگاه‌های «کارگردانی تئاتر» و «ساخت ماسک مقوایی»

در چهارمین روز از بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، نمایش کشور ترکیه نظر حداکثری مخاطبان را به خود جلب کرد و نشست دو دبیر جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان ایران و گرجستان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط‌عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، شنبه 4 تیرماه در چهارمین روز جشنواره، به نسبت دیگر روزها، نمایش‌‎های بیشتری اجرا شد؛ 12 نمایش صحنه‌ای و 6 نمایش خیابانی.
 در میان استقبال بی‌نظیر مردمی از آثار نمایشی، «مکبث در آشپزخونه» نوشته سیمگی گونسان و کار بوراک تمدوگان از کشور ترکیه توانست نظر حداکثری مخاطبان را به خود جلب کند. همچنین اجرای عروسک‌های غول‌پیکر فاطمه بحرینی از آبادان، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی و کمپر سیار صادق داوری‌فر از تهران در شهر‌های اطراف همدان و مناطق محروم از دیگر برنامه‎های جشنواره بود.
دو کارگاه «کارگردانی تئاتر» با تدریس محمد عاقبتی و «ساخت ماسک مقوایی» از کشور ایتالیا با تدریس دیانا کاستا و پابلو دوران ویژه بزرگسالان برگزار شد.
شامگاه چهارمین شب جشنواره، نشست دبیران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تفلیس_ گرجستان؛ لوون کتگوری و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان؛ امیر مشهدی‌عباس، با حضور عضو دپارتمان تئاتر کودک و نوجوان تفیس-گرجستان، مهمان‌ها و داوران جشنواره و هنرمندان شرکت‌کننده، در سالن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. دبیر جشنواره تفلیس- گرجستان توضیحاتی را درباره این رویداد به حضار ارائه کرد.
همچنین پس از پایان این نشست نمایشنامه «اوسنه گمشده» به نویسندگی طلا معتضدی و کارگردانی میترا کریم‌خانی با نقش‌خوانی، شادی کار آیین، پانته‌آ صفامنش، سمیه گل‌باز، رضا نعمتیان و سجاد مژدهی با همراهی موسیقی مجتبی کاظمی خوانده شد.
بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، باهدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتمادبه‌نفس فرزندان ایران‌زمین از طریق نمایش تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.
اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/ دنبال کنید.




نظرات کاربران